actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 19th October 2010, 12:19
Esther Lambrechts Esther Lambrechts is offline
Registered User

Thumbs down Moeder zet dochter van 2 op dieet: "ik wil geen vet kind"

19 oktober 2010

Een Britse moeder heeft haar kind al vanaf haar tweede verjaardag op een uiterst streng dieet gezet. "Ik wil geen vet kind", is haar uitleg. Maar Britse wetenschappers vrezen voor het ergste.

Aly Gilardoni is zelf obees en is daar naar eigen zeggen door getekend. "Mijn hele leven heb ik moeten leven met mijn overgewicht. Overal moest ik verantwoording afleggen, dat wil ik niet voor mijn kind. Bovendien is iedereen in onze familie te dik, dus het zit in de genen."

Daarom zette Gilardoni haar kind al vanaf haar 2de verjaardag op een zwaar dieet. Het kind krijgt amper 700 calorieën per dag, terwijl dat normaal gezien minstens 1.000 calorieën meer zouden moeten zijn. Professoren vrezen dan ook, dat het kind ondervoed wordt. "Gilardoni moet dringend een psychiater bezoeken. Ze reflecteert haar eigen problemen op haar dochter."

Een recent onderzoek toonde aan dat Gilardoni's dochter 3 kilo onder haar gewicht zit, maar voor de rest gezond is. Moederlief blijft ondertussen alsmaar meer bijkomen. "Wanneer mijn dochter slapen is, eet ik massa's junkfood. Soms voel ik me schuldig, dat ik zoveel lekkers eet en haar niets geef. Maar het is voor haar eigen goed."

Bron: http://www.gva.be/

Ik vind het persoonlijk zeer slecht waarmee deze moeder bezig is. Het tast ongetwijfeld de gezondheid van haar dochter aan. Blijkbaar is ze nu nog gezond, maar daar kan snel verandering in komen. Slechts 700 calorieën per dag eten... Dat kan toch niet gezond zijn?!

Ik moet wel toegeven dat als mijn eigen kind dik zou zijn, ik dat ook heel erg zou vinden. Maar het daarom zo'n 1000 calorieën per dag minder geven gaat mijn petje te boven. Dit verstoort de groei en ontwikkeling van het kind. Elk kind moet voldoende eten, om zo voldoende vitamines enz. binnen te krijgen.
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:20.