actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 18th October 2010, 12:22
jens.cuypers jens.cuypers is offline
Registered User

'Ontbindend lijk' wordt wakker

'Ontbindend lijk' wordt wakker

Een oudere vrouw die door de politie 'dood was aangetroffen' op de vloer van haar badkamer in de Amerikaanse staat Maryland, werd enkele uren later wakker. Een medewerker van een wetenschappelijk instituut was al op weg om haar stoffelijk overschot op te halen.

De 89-jarige Ruth Shillinglaw Johnson lag drie uur lang op de koude badkamervloer terwijl agenten haar familie, huisarts en de hulpdiensten op de hoogte brachten van haar schielijk overlijden. De agenten hadden volgens hun verslag 'de geur van ontbinding' waargenomen toen ze de woning waren binnengegaan. Ze waren opgetrommeld door een ongeruste buur die de bejaarde vrouw al enkele dagen niet meer had gezien.

Lichaam aan de wetenschap schenken
Toen ze mevrouw Johnson vonden, was ze - nog volgens het officiële rapport - "blauw en ademde ze niet meer". Omdat de agenten ervan uit gingen dat de bejaarde dame al meerdere dagen overleden was, werd haar polsslag niet meer gecheckt. De politie vernam dat de vrouw besloten had om na haar dood haar lichaam aan de wetenschap te schenken. Ze kwam echter bij haar positieven voor ze werd meegenomen door een medewerker van het Instituut voor Anatomie - een geluk bij een ongeluk, zeg maar.

Toen het misverstand aan het licht kwam, werd de vrouw overgebracht naar het Baltimore Washington Medical Center. Dat mocht ze na medische verzorging verlaten. (hlnsydney/tw)

Bron: www.hln.be

Mijn mening: Eigenlijk is dit verhaal bijna niet te geloven. Ik kan niet vatten dat men niet even snel de polsslag heeft gevoeld. Dit werk is zo gebeurd en dan heb je toch een bevestiging. Wanneer iemand bijvoorbeeld opgesloten is geraakt in een industriële vriezer gaat hij na een tijd ook het bewustzijn verliezen. Wanneer men de vriezer opent, ziet deze persoon waarschijnlijk ook blauw. Gaat men hem dan gewoon laten liggen? Terwijl hij misschien toch nog wel leeft. Ik heb een cursus EHBO gevolgd in het verleden en daar zat ik samen met mensen van de brandweer. Deze mensen vertelden me dat men normaal zelfs iemand moet reanimeren als het hoofd minder dan 6cm (ik geloof dat het 6 was, maar het kan ook minder zijn) van de romp verwijderd ligt. Dus is het maar een kleine moeite om toch even te controleren of iemand dood is of niet. Verder moet het ook enorm schrikken geweest zijn voor de mensen die haar 'stoffelijke' overschot hebben vervoerd. Je verwacht dat je met een lijk op pad bent en plots komt deze persoon bij positieven. Maar, eind goed al goed, al blijft het in mijn ogen een enorm bizar verhaal.
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:40.