|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Redding mijnwerkers kan beginnen na geslaagde test
Redding mijnwerkers kan beginnen na geslaagde test
De reddingsoperatie van de Chileense mijnwerkers kan dinsdag rond middernacht lokale tijd beginnen. De eerste test om de capsule naar beneden te sturen is geslaagd. Volgens de mijnminister van Chili zijn de gevangen mijnwerkers op dit ogenblik rustiger dan de reddingswerkers. De mijnwerkers moeten nu beslissen in welke volgorde ze naar het oppervlak willen worden gebracht. Eerst zullen vier reddingswerkers in de capsule naar beneden gaan. Het gaat om twee reddingsexperts en twee paramedici. Ze gaan de toestand opmeten voor ze de mijnwerkers dan definitief naar het oppervlak zullen sturen. (gb) Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...agde-test.dhtml Mening: Ik vind het verschrikkelijk om te weten hoe lang deze mannen al onder de grond vastzitten. Toen ik dit voor de eerste keer hoorde was ik echt wel een beetje geschrokken. Waarom duurt dit toch zo lang? Ok ze moeten de nodige middelen en voorzorgsmaatregelen treffen maar dan nog. Het verbaast me ook wel dat deze mannen nog beschaafd tegen elkaar zijn, want een mens die gevangen zit met beperkte zuurstof, stress, angst en met weinig voedsel kan toch wel gevaarlijk uit de hoek komen. |