|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
||||
|
||||
Als De Wever dat zegt, liegt hij
"Als De Wever dat zegt, liegt hij"
"Als De Wever zegt dat de Franstaligen op hun toezeggingen zijn teruggekomen, liegt hij. Ik gebruik dat woord niet vaak, maar het is zo". Dat zei PS-politicus Paul Magnette gisteren in Terzake. Magnette reageert daarmee op de zet van Bart De Wever om "de teller terug op nul te zetten" en alles wat nu onderhandeld is in vraag te stellen. De N-VA-voorzitter houdt zich beschikbaar om - op vraag van de koning want die heeft het initiatief nu - mee te werken aan een oplossing, maar wil daaraan "zonder contraintes", dus met een wit blad, beginnen. De Wever herhaalde gisteren in Terzake dat van de eerdere toezeggingen van de Franstalige partijen inzake de overdracht van bevoegdheden "niet alles meer overbleef". Waarna Magnette vlijmscherp reageerde. Bron: Gevonden op het internet op 5 oktober 2010: http://www.gva.be/nieuws/binnenland...-liegt-hij.aspx Mijn mening: Naar mijn mening is het ook beter om met een blanco blad te beginnen, want hoelang zijn ze nu al aan het onderhandelen zonder enige uitweg? Ofwel moeten ze nieuwe verkiezingen inlassen ofwel moeten ze allemaal terug rond tafel gaan zitten en met een propere lei herbeginnen. Want voor mij ziet het er nu uit als een verloren strijd. |