actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 14th June 2010, 21:24
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht

Question En nu: na 13 juni?

Gisteren beleefde België wederom een historische dag. Niemand had verwacht dat de overwinning van Bart De Wever en zijn NVA zo groot zou zijn. Maar goed... het resultaat ligt er... en dus kunnen we praten over 'wat moet er nu gebeuren?' En hoe reageert iedereen?

Laat mij dan al maar direct iets vertellen over zondagavond. Meer bepaalde over het groot debat net na alle uitslagen. Want wat valt mij op?

Ik vind het opvallend dat CD&V zo positief én constructief blijft na deze verkiezingen. Waarom vind ik dat opvallend?
- 1. Ze zouden Alexander de Croo in zijn gezicht kunnen wrijven dat hij een grote vergissing heeft gemaakt door de regering te laten vallen. Dat toont ook zijn eigen resultaat. Een partij trekt alleen de stekker eruit als ze denkt zelf meer binnen te halen bij verkiezingen, maar niets is minder waar en daar moet CD&V ook voor boeten. Dus waarom dat niet even benadrukken?

- 2. Toen Leterme met 800 000 voorkeurstemmen en met NET DEZELFDE intenties in 2007 de grote overwinnaar was, bleef iedereen weigerachtig staan en had iedereen zoiets van 'laat hem het zelf maar oplossen, we zullen het hem eens moeilijk maken'. Maar nu Bart De Wever dit succes herhaalt, zitten alle partijen gewoon op hem te geilen om mee te mogen werken. ('Quote Caroline Gennez: "Bart is een goede vriend van mij") Alstublieft seg, maak het hem ook eens wat moeilijk? In plaats van 'uiteraard willen wij werken aan de welvaart van de mensen' zou je moeten zeggen 'wij hebben verloren en zijn niet echt aan zet om luid te roepen. Het is nu aan Dewever om met oplossingen te komen en we zullen wel zien wat we daar mee doen, maar onze kiezer heeft ons niet echt veel gegeven.' Jaag hem verdorie ook maar wat schrik aan hé!

- 3. Echt zacht was Dewever niet voor CD&V tijdens de campagne hé. Als je bekijkt dat hij het spelletje van De Croo 'CD&V is de schuldige' gewoon meespeelde, zou CD&V volgens zijn manier van politiek ook recht hebben om nu den ezel uit te hangen.

Logische vraag is dan ook: Waarom doet CD&V toch nog alle moeite om Dewever op te vrijen???????? En dan zit je daar met de eeuwige discussie:
--> CD&V is een op macht beluste partij OF CD&V is een partij die haar verantwoordlijkheid neemt en weet dat hun doelen ook de doelen zijn die Dewever wil bereiken.

Als het dat tweede is vind ik dat vrij chapeau, want in het politieke landschap van de voorbije jaren zie ik niet veel (lees: GEEN!) politieke partijen die op zo'n loyale manier omgaan met hun tegenstanders.

Nu ja... dus als ik een gokje mag wagen... krijgen we een regering NVA-CD&V-SP.a-PS-CDH-Ecolo. (Al zal het nog veel tijd vergen om de standpunten van NVA verzoent te krijgen met SP.a, maar dankzij de PS kunnen ze toch niet anders denk ik.)

(En als ik van Groen! was zou ik niet mee in de boot gaan, ze zijn toch maar 'te veel'.)

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:47.