actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 9th June 2010, 12:02
Ivan.Verwerft's Avatar
Ivan.Verwerft Ivan.Verwerft is offline
Registered User

BP zegt: Sorry, maar jullie wilden goedkope olie

Het is een advertentie in Nederlandse kranten waarin de oliemaatschappij van de natuurramp in de Golf van Mexico zijn verontschuldigingen aanbied voor uitspraken als "de grootte van de olievlek is klein in verhouding met de grootte van de oceaan" en voor het vervalsen van de veiligheidsprocedures uit kostenoverwegingen. Wat opmerkelijk is, is dat het artikeltje begint met een dikke vette "SORRY*" waarvan het sterretje onderaan in het artikel verwijst naar "*... maar jullie wilden goedkope olie"

Hiermee wordt de schuld dus op de burgers afgeschoven in plaats van op BP zelf. Domme redenering van de mensen die dit geplaatst hebben, want iedereen weet dat dit bericht niet juist is. Waar dit bericht wel goed voor kan zijn, is mensen eens twee keer leren nadenken voor ze goedkope producten kopen. Veel producten zijn goedkoop maar zijn meestal ten koste gegaan van ... Dan denk ik bijvoorbeeld aan de kindslaven voor Milka en Côte d'Or, ik herinner me ook nog een artikel van Ikea begin vorig academiejaar, ... Alles heeft z'n prijs, mensen kiezen gewoon voor het goedkoopste.
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:51.