actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th May 2010, 21:13
Jiri.Claes Jiri.Claes is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Booischot
Posts: 65
slecht nieuws voor de man

Mannen die helpen in huishouden scheiden minder

Wetenschappelijke studies leveren niet altijd verrassende resultaten op. Zo trapt de London school of Economics (LSE) een open deur in met haar conclusie dat het risico op echtscheiding beduidend lager ligt bij koppels waarbij de man actief huishoudtaken op zich neemt. In het onderzoek werden 3.500 Britse echtparen ondervraagd.
Of de echtgenote nu huisvrouw is of een (ander) beroep uitvoert, doet hier zelfs niet ter zake. Wil het huwelijk een solide basis hebben, dan moet de man zijn handen uitsteken in het huishouden, boodschappen doen en/of zorgen voor de kinderen.

De ideale situatie - althans wat het uitsluiten van de kans op scheiding betreft - is volgens de dinsdag gepubliceerde studie het koppel van wie de vrouw niet werkt en de man naast zijn taak als loonslaaf ook een 'maximaal aantal' huishoudtaken en begeleiding van de kinderen op zich neemt.

Nieuw tegenover het sinds de jaren zestig gepropageerde beeld van het Voorbeeldig-stabiele Gezin is dat de man deelneemt aan het thuiswerk.

De Standaard Online
http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20100518_163

Eigen mening:
Een gelukkig gezin is zowizo een gezin waarin wordt samengewerkt door beide partners. Toch weet ik niet of we dit onderzoek zomaar voor waar moeten aannemen. Volgens mij is een nog even sterke redenen voor scheiding nog steeds overspel en bedrog.

Als man moeten we wel ons steentje bijdragen in het huishouden, of toch al zeker als het om het zorgen voor de kinderen gaat, dat ga je mij niet horen ontkennen maar ik vind dit eigenlijk pure emancipatie-propaganda. Wedden dat er een vrouw stond aan het hoofd van dit onderzoek?

Dus dit is een tip voor mannen die hun huwelijk nog willen redden... Help je vrouw in het huishouden! Neem eens een strijkijzer vast en zeg 'alsjeblief schat', want alle beetjes helpen.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.