|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Spaanse man krijgt volledige gezichtstransplantatie
Spaanse man krijgt volledige gezichtstransplantatie
23/04 In de Spaanse stad Barcelona zouden enkele chirurgen erin geslaagd zijn om bij een man een volledige gezichtstransplantatie uit te voeren. Dat is een primeur. De transplantatie vond plaats in maart. De jongeman in kwestie lag maar liefst 24 uur op de operatietafel. Een team van 30 mensen brachten een volledig nieuwe huid, lippen, neus, kaak, tanden en jukbeenderen bij de man aan. De patiënt kon, sinds hij betrokken raakte bij een zwaar ongeval vijf jaar geleden, niet meer slikken, praten of ademen. Hoewel de identiteit van de man niet gekend is, doen geruchten de ronde dat hij door een vuurwapen in het gezicht geschoten zou zijn. De man zou zelf contact hebben opgenomen met de chirurgen nadat hij hoorde dat de Franse Isabelle Dinoire een gedeeltelijke gezichtstransplantatie kreeg. Bron: http://www.gva.be/nieuws/wetenschap...splantatie.aspx Mijn mening: Ik vind het mooi dat ze dat bij die man hebben kunnen doen. Als ze die man zo kunnen redden, vind ik het echt een wonder. Maar als we dan eens kijken naar de andere kant van de medaille, zien we dan niet dat het zo makkelijker wordt voor misdadigers, verkrachters ... om hun daden onopgelost te laten? Nu zal dat nog niet het geval zijn, maar als we 10-20 jaar wachten kunnen ze gewoon een ziekenhuis binnenlopen en na een paar dagen zijn ze letterlijk een ander mens. Het is goed als het om de juiste redenen gebruikt wordt, maar ik vind toch dat ze hiermee moet oppassen omdat de kans dat criminelen dit gaan gebruiken toch groot is. |