|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Amerikaans gezin stuurt Russische adoptiejongen alleen terug
Amerikaans gezin stuurt Russische adoptiejongen alleen terug
10/04 Rusland wil Russische kinderen niet langer door Amerikaanse gezinnen laten adopteren. Dat heeft de Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov bekendgemaakt. Een 7-jarige Russische jongen werd namelijk door zijn Amerikaanse adoptieouders teruggestuurd. Artiom Saveliev, die in de VS Justin Artyom Hansen genoemd werd, werd alleen op een vliegtuig naar Moskou gezet. Hij kreeg enkel een brief mee. Daarin beweert een vrouw met de naam Torry Hansen dat de jongen "gewelddadig" is en "zware psychotische problemen heeft". Ze schrijft bovendien dat ze zijn adoptie wil annuleren. "We zijn alle omstandigheden rond de terugkeer van Artiom naar Rusland aan het onderzoeken om na te gaan of een misdrijf werd gepleegd", reageerde John Beyrle, de ambassadeur van de VS in Rusland, op het incident. bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland...leen-terug.aspx Mijn mening: Ik vind dit erg! Veel mensen zitten op een adoptiekind te wachten. Bij deze mensen valt het kind tegen en het moet terug naar het geboorteland! En dan nog alleen op het vliegtuig. Volgens mij mogen 7-jarigen niet alleen vliegen. Ik dacht dat deze begeleid moesten worden. Voeren ze op het vliegtuig daar geen controle op uit? Deze mensen hebben waarschijnlijk lang moeten wachten eer dat ze hun adoptiekind bij zich hadden. Maar van het moment dat de jongen "geweldadig" is, moeten de ouders hem niet meer hebben?! Elk kind heeft moeilijke dagen. Maar als ouder moet je daarboven staan. |