![]() |
|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
#1
|
|||
|
|||
Helft meer voedselklachten in België
BRUSSEL - In een jaar tijd is het aantal klachten over het voedsel met de helft toegenomen. Dat blijkt uit cijfers van het voedselagentschap. De Belgen wordt steeds kieskeuriger als het op voeding aankomt. Ze stellen hogere eisen en ze zijn ook sneller ongerust. Dat meldt vtm vrijdagavond in Het Nieuws.
In 2009 heeft het voedselagentschap in totaal 3.400 klachten gekregen. Dat is een stijging van 47 procent in vergelijking met de 2.300 klachten van het jaar voordien. 'De consument wordt inderdaad veeleisender', zegt Lieve Busschots, woordvoerster van het Federaal Voedselagentschap. 'Iedereen heeft ook het recht om te klagen. Het gaat immers over zijn voedselveiligheid.' Binnen de drie weken krijgt de consument een antwoord op zijn klacht. De meeste klachten gaan over de verpakking, de hygiëne en de vervaldatum. Het voedselagentschap hoopt binnenkort met een nieuw systeem te kunnen starten zodat klanten ook via internet hun klacht kunnen indienen. Datum: 20/02/2010 Bron: De Standaard Eigen mening: Ik vind dat consumenten groot gelijk hebben als ze een terechte klacht indienen. Ze betalen immers voor goed voedsel. De producenten moeten er dus ook voor zorgen dat het voedsel veilig, hygiënisch en vers is. Dat er zoveel klachten zijn deed me wel even schrikken. Ik kom toch niet zo vaak voedsel tegen waarover ik klachten heb. Mensen moeten misschien in de winkel al beter kijken wat ze kopen. Als het voedsel in de winkels aan alle voorwaarden voldoen, zouden er eigenlijk geen klachten mogen zijn. De klanten zouden ook voor ze iets kopen snel even de vervaldatum kunnen controleren en even nakijken of de verpakking goed gesloten is,... dit zijn maar kleine dingetjes, het vraagt niet veel tijd. |