actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th December 2009, 19:20
Igna.Dergent's Avatar
Igna.Dergent Igna.Dergent is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 83
Stad Gent test knipperende zebrapaden

Stad Gent test knipperende zebrapaden

Vanaf volgende week liggen in Gent twee "knipperende" zebrapaden.
Het is de bedoeling dat led-lichtjes in het zebrapad aanflitsen als voetgangers willen oversteken, om zo aankomende automobilisten te waarschuwen. Het project is een primeur voor België.

Uitbreiden
"Het is een proefproject. Als na evaluatie blijkt dat het systeem werkt, kunnen we het verder uitbreiden in de stad", aldus mobiliteitsschepen Karin Temmerman (sp.a). "Vooral op zebrapaden die langer zijn dan twee rijstroken, kan dit veel problemen voorkomen."

Tegen donderdag zal het systeem geďnstalleerd zijn in de Burggravenlaan en de Rooseveltlaan in Gent. De installatie van beide zebrapaden kost 16.000 euro.

Gevonden op het internet op 12/12/2009 op: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...ebrapaden.dhtml

Mijn mening:
Dit vind ik een zeer goed initiatief. Misschien kunnen zo meer ongevallen met betrekking tot voetgangers vermeden worden. Maar ik vraag mij af van wat ze dit kostenplaatje weer gaan betalen. Twee oversteekplaatsen als testplaats dat zal nog wel binnen te perken blijven, maar wat als dit opengetrokken wordt over het hele land? Nog een groter gat in de begroting..?
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.