|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Duitse tiener sterft na wurgspel
Duitse tiener sterft na wurgspel
08:26 In Duitsland is er opnieuw een tiener gestorven door een wurgspelletje. Het gaat om een 14-jarige jongen uit het Duitse Havelland. Zijn moeder trof hem levenloos aan. De Duitse jongen had voor het uitvoeren van het 'spel' eerst de instructies opgezocht op het internet. Dat weten de speurders omdat de pc nog aanstond met het scherm op de aanwijzingen. De jongen moest volgens de internetbron zijn adem zo lang mogelijk inhouden tot hij bewusteloos werd. Dan zou hij de gewenste roes ervaren. Ook in ons land, voornamelijk in Wallonië, hebben wurgspelletjes al doden geëist. Bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland...a-wurgspel.aspx Mijn mening: Omdat we met tieners moeten werken, moeten we ook de gevaren waaraan ze blootgesteld zijn weten. Dit is één van de zovele gevaren. Tieners vinden deze 'rage' vrij interessant. Waar zitten deze tieners toch met hun gedachten? Willen ze zo graag high worden? Ik zou als leerkracht met tieners over wurgspelletjes spreken. De leerlingen moeten weten dat ze dit niet mogen doen. Misschien is dit langs de andere kant ook geen goed idee. Wat niet mag, doe je meestal toch. Ik snap dat tieners veel willen uitproberen. Maar willen ze zo ver gaan dat ze erdoor sterven? Toen ik nog in het middelbaar zat, had ik hier nog nooit van gehoord. Ik wist niet dat wurgspelletjes bestonden, laat staan dat ik wist dat je er high van kan worden. Voor zover ik weet heeft niemand van mijn oude school hier zich ooit mee beziggehouden. Onze school was niet zo groot dus dan hadden we dat wel gehoord. Als iemand van mijn vrienden dit zou willen uitproberen, zou ik hem/haar toch tegenhouden. Ik zou hem/haar wijzen op de gevaren en waarschijnlijk de anderen (vrienden/ouders/leerkrachten) inlichten. |