actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 5th December 2009, 12:15
Gibb.Pemen Gibb.Pemen is offline
Registered User

Avondklok voor kinderen in Nice

Avondklok voor kinderen in Nice
PARIJS/NICE -

Kinderen onder de dertien jaar mogen in de Zuid-Franse stad Nice ’s avonds laat niet meer op straat zonder begeleiding van volwassenen. De avondklok, van 23 tot 5 uur, geldt op dinsdag-, vrijdag- en zaterdagavonden en tijdens schoolvakanties.

Christian Estrosi, burgemeester van Nice en minister van Industrie, wil op die manier iets doen aan de delinquentie. Ouders van kinderen die de avondklok aan hun laars lappen en die herhaaldelijk worden opgepakt, kunnen onder bepaalde omstandigheden hun kinderbijslag verliezen.

De Franse regering schuift in aanloop naar de regionale verkiezingen van maart volgend jaar de thema’s 'veiligheid en migratie' duidelijk naar voren. Minister van Binnenlandse Zaken Brice Hortefeux had begin november al het voorstel gelanceerd van een avondklok specifiek voor min-dertienjarigen die al in aanraking zijn gekomen met het gerecht.

Bron: Het Nieuwsblad

Mijn Mening:
Een avondklok voor kinderen vind ik een goed idee. Ik vraag mij af wat kinderen midden in de nacht op straat zoeken. Als ze een paar jaar ouder zijn is dat een ander verhaal natuurlijk, maar aangezien het hier in het artikel gaat over kinderen onder dertien ben ik volledig akkoord. Het zal natuurlijk sowieso afwachten worden welk effect het heeft want ik ben niet op de hoogt e van de toestand in Nice.
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:58.