|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Siska, Sofie en Sam bewonen Het Glazen Huis
Siska, Sofie en Sam bewonen Het Glazen Huis
maandag 30 november 2009Auteur: llo Vanochtend heeft Roos Van Acker de nieuwe bewoners van Het Glazen Huis bekendgemaakt: Siska Schoeters, Sofie Lemaire en nieuwkomer Sam De Bruyn. Studio Brussel heeft kort na 9 uur op een persconferentie meer details bekendgemaakt over de vierde editie van Music For Life. De vierde editie van deze eindejaarsactie vindt plaats van 18 tot 24 december in Gent, een dag langer dan vorig jaar. De opbrengst gaat naar de strijd van het Rode Kruis tegen malaria. Dit jaar kan je ook komen quizzen met presentator Freek Braeckman tijdens Quiz For Life. Op zaterdag 19 december organiseert Studio Brussel een indoor zaalquiz in Flanders Expo met 500 teams van vijf personen. Het herenigde K's Choice levert dit jaar het Music For Life-lied , de comeback single ‘When I lay beside you’. Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20091130_009 Mijn mening: Ik kies dit artikel omdat ik Het Glazen Huis een goede actie vind. Voor deze actie hebben veel mensen iets over. Bij ons in Arendonk worden er 2 dagen optredens gegeven door bandjes. Ook doet de turnclub is. Ze zamelen allemaal geld in voor Het Glazen Huis. Het Glazen Huis heeft elk jaar een ander doel. De vorige doelen waren: ontheemde kinderen in Congo, slachtoffers van landmijnen, waterputten, moeders op de vlucht voor oorlog en geweld te steunen. Dit jaar gaat het geld naar middelen om malaria te bestrijden. "Jaarlijks overlijden ca. 1 miljoen mensen aan malaria, voor het overgrote deel in Afrika en voor het overgrote deel kinderen jonger dan 5. 20% van de kindersterfte in Afrika kan worden toegeschreven aan malaria. Zwangere vrouwen lopen een groot risico om te overlijden als gevolg van complicaties van malaria, maar ook bestaat het risico van spontane abortus of vroegtijdige geboorte. Er bestaat tevens het gevaar van bloedarmoede bij de vrouw en als gevolg daarvan baby's met een te laag geboortegewicht." (bron http://nl.wikipedia.org/wiki/Malaria) Als je dit bekijkt, lijkt het me logisch waarom het geld naar middelen voor Malaria gaat. Als we al deze kinderen en vrouwen kunnen helpen, zullen we ons gelukkig voelen. We hebben dan een goede daad gedaan. Veel heb je er niet voor moeten doen. Je kan gewoon naar bv een bandje gaan luisteren. Je drinkt een pintje en dat geld gaat dan naar Het Glazen Huis. Ik vind het ook een leuke actie. Je geeft een beetje geld en je kan een liedje aanvragen of even praten met de mensen die week in Het Glazen Huis verblijven. |