actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th November 2009, 22:06
Niel.OpdeBeeck Niel.OpdeBeeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Herenthout
Posts: 70
kind geweigerd in kinderopvang omdat papa piercings heeft

Geweigerd in kinderopvang omdat papa piercings heeft
Emuna (9 maanden) niet welkom bij onthaalmoeder

DENDERMONDE - 'Mijn vriend zal ons dochtertje afhalen. Hij is makkelijk te herkennen aan zijn piercings en gaten in de oren.' Meer hoefde onthaalmoeder An V. uit Dendermonde niet te weten om de negen maanden oude Emuna te weigeren in haar opvang.

Zijn oorlellen zijn met ringen opengetrokken tot een gat van vijf centimeter. In zijn gezicht is hij gepiercet in zijn neus, onder- en bovenlip en in zijn beide wangen. Om te zwijgen van andere plaatsen waar hij zich met pinnetjes liet doorboren. Nico De Smedt (35) loopt rond met dertien piercings en hij is er fier op.

Diezelfde lichaamsversieringen zijn nu de reden dat zijn dochtertje Emuna van negen maanden is geweigerd in de kinderopvang in Sint-Gillis bij Dendermonde. 'De plaats voor Emuna was al langer besproken', begint Nico's vriendin Saskia Van der Sijpe. 'Twee weken geleden ging ik de documenten in orde brengen bij de onthaalmoeder. Omdat ik tot halfzes 's avonds werk en zij al om vijf uur sluit, zei ik dat mijn vriend Nico onze dochter zou afhalen. Hij is makkelijk te herkennen aan zijn piercings en gaten in de oren, voegde ik eraan toe.'

De onthaalmoeder reageerde volgens Van der Sijpe ontzettend negatief. 'Ze maakte me meteen duidelijk dat Emuna niet welkom was bij haar.'

Nico De Smedt voelt zich gediscrimineerd. 'Elke Belg is toch gelijk voor de wet. Dat sommige mensen piercings niet mooi vinden, begrijp ik. Maar het is mijn lichaam en ik doe er niemand pijn mee. Het toppunt is dat die onthaalmoeder me nooit heeft gesproken, laat staan gezien.'

De familie De Smedt-Van der Sijpe heeft tot eind december een noodoplossing gevonden in een andere crèche. Ook nu zijn dochter vanwege zijn piercings is geweigerd in de kinderopvang voelt Nico De Smedt niet de behoefte die te verwijderen. 'Integendeel. Ik ga ze juist nog meer koesteren.'

Onthaalmoeder An V. weigerde commentaar te geven: 'Voor mij is de zaak afgehandeld.'
bron:http://www.nieuwsblad.be/Article/De...cleID=GOG2J0KI2

mening:belachelijk!!!!! Wat kan dat kind er nu aan doen dat de vriend van haar mama piercings heeft. Toch niets! We kunnen tegenwoordig precies niet veel verdragen van elkaar. Ik ben zelf geen voorstander van piercings maar ik ga die mensen niet vies bekijken en uitsluiten omdat ze piercings hebben.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.