|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Twee dagen extra vakantie voor niet-rokers
Roger Heyvaert (Open Vld), de voormalige burgemeester van Meise en momenteel lid van de oppositie, wil twee dagen vakantie cadeau doen aan niet-rokende personeelsleden van het gemeentebestuur.
Omdat niet-rokers geen rookpauzes nemen, werken ze volgens Heyvaert meer dan de rokers, die tijdens hun werkuren meermaals naar buiten gaan om een sigaretje op te steken. Om die werkonderbrekingen te compenseren, is het niet meer dan juist dat de niet-rokers twee dagen extra vakantie krijgen, zo redeneert Heyvaert. Bron: Gazet van Antwerpen - 25/11/2009
Mijn mening: Deze maatregel zal zowel voor- als tegenstanders hebben. De niet-rokers gaan dit natuurlijk een leuk extraatje vinden. Sommigen onder hen zullen het ook echt een goede maatregel vinden, omdat ze zelf ook vinden dat ze meer werken dan rokers. Anderen zullen zich er niet echt aan storen, maar het gewoon leuk vinden dat ze twee dagen extra verlof krijgen! Bij de niet-rokers kan dat wel op tegenstand rekenen. Zij zullen zich achteruit geschoven voelen door de twee dagen die zijn minder hebben dan anderen. Ik begrijp de reacties van de twee kanten. Als niet-roker ben ik het wel eens met de maatregel! Twee dagen extra verlof zijn altijd welkom. |