![]() |
|
|||
|
|||
Paniekknop op Facebook
Paniekknop om seksuele intimidatie op Facebook te rapporteren
De Europese Unie heeft plannen om sociale netwerksites (denk aan: Facebook, MySpace...) te voorzien van een uniforme paniekknop. Die moet jongeren in staat stellen melding te maken van oneerbare voorstellen. De verschillende sociale netwerksites richtten vorig jaar een werkgroep op. Die moest bekijken hoe kinderen en jongeren op een veilige manier gebruik konden maken van de sites. Een van de conclusies is dat er een uniforme paniekknop moet komen, zodat slachtoffers kunnen melden wanneer ze door iemand worden lastiggevallen. Bron: GVA Mening: Alweer een nieuwe uitvinding, waar ik mijn twijfels bij heb. Dat ze zo een knop uitvinden, wil zeggen dat facebook niet veilig is. Dat wisten de meesten onder ons natuurlijk al wel, maar persoonlijk ben ik van mening dat je zelf moet kijken wat je wel of niet aanklikt. Je bent nog altijd zelf verantwoordelijk voor je internetgedrag. Dit knop zal natuurlijk voor sommigen wel als serieus beschouwd worden, maar ik ben er ook vrij zeker van dat er mensen gaan zijn die hier misbruik van gaan maken. Ik het artikel wordt ook niets gezegd over bij welke mensen deze rapporten terecht gaan komen. De Europese Unie gaat hiervoor zorgen, maar zo weet je nog niets. Gaan deze mensen dan ook effectief geholpen worden?! Dat is dan ook mijn tweede bedenking bij deze 'Paniekknop'. Maar ja, zo blijft de 'wetenschap' wel bezig. |