|
||||
|
||||
Venetië ten grave gedragen
Venetië ten grave gedragen
Enkele honderden Venetianen hebben zaterdag hun stad ten grave gedragen. Ze deden dat om de ontvolking van het historische stadsdeel van Venetië aan de kaak te stellen. In het centrum wonen er nog maar zo'n 60.000 mensen. In 1951 waren er dat nog 174.000. De begrafenis van de stad was apolitiek en vreedzaam bedoeld. De Venetianen wilden met deze daad de aandacht van de politici vestigen op de verdwijning van de Venetianen. In de Noord-Italiaanse stad, die 175 kanalen en 400 bruggen telt, lopen allerlei projecten om ook cruiseschepen aan te trekken. De burgemeester van Venetië reageerde al kort. Hij beweerde dat de begrafenis van een levende ongeluk brengt. Hij verklaarde ook dat de stad betaalbaar is voor de lokale bevolking. Bron: N.N., Gva, 14 november 2009 Mening: Ik vind het erg Venetië zo te zien aftakelen. Mijn inziens denk ik dat steeds meer en meer mensen Venetië verlaten omwille van het feit dat Venetië stilaan aan het verdrinken is. Bewezen is dat over 20 jaar Venetië volledig over water zal staan door de opwarming van de aarde. Waarom zou je dus zoveel geld geven aan een prachtige stad die binnenkort niet meer bestaat? Deze 'begrafenis' zou ik niet alleen als doel stellen om iets te doen aan de daling van het aantal inwoners, maar ook om de klimaatsveranderingen. |