actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 14th November 2009, 20:28
Stefanie.Buts's Avatar
Stefanie.Buts Stefanie.Buts is offline
Registered User

Venetië ten grave gedragen

Venetië ten grave gedragen

Enkele honderden Venetianen hebben zaterdag hun stad ten grave gedragen. Ze deden dat om de ontvolking van het historische stadsdeel van Venetië aan de kaak te stellen.

In het centrum wonen er nog maar zo'n 60.000 mensen. In 1951 waren er dat nog 174.000.

De begrafenis van de stad was apolitiek en vreedzaam bedoeld. De Venetianen wilden met deze daad de aandacht van de politici vestigen op de verdwijning van de Venetianen.

In de Noord-Italiaanse stad, die 175 kanalen en 400 bruggen telt, lopen allerlei projecten om ook cruiseschepen aan te trekken.

De burgemeester van Venetië reageerde al kort. Hij beweerde dat de begrafenis van een levende ongeluk brengt. Hij verklaarde ook dat de stad betaalbaar is voor de lokale bevolking.

Bron: N.N., Gva, 14 november 2009
Mening: Ik vind het erg Venetië zo te zien aftakelen. Mijn inziens denk ik dat steeds meer en meer mensen Venetië verlaten omwille van het feit dat Venetië stilaan aan het verdrinken is. Bewezen is dat over 20 jaar Venetië volledig over water zal staan door de opwarming van de aarde. Waarom zou je dus zoveel geld geven aan een prachtige stad die binnenkort niet meer bestaat? Deze 'begrafenis' zou ik niet alleen als doel stellen om iets te doen aan de daling van het aantal inwoners, maar ook om de klimaatsveranderingen.
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:27.