![]() |
|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Merkte u al eens agressie bij een jeugdwedstrijd?
Merkte u al eens agressie bij een jeugdwedstrijd?
13/11 De 19-jarigen van Antwerp en Eupen speelden woensdag een wedstrijd op het scherpst van de snee. Na de match liep het volledig uit de hand. De jeugdploegen van Royal Antwerp FC en AS Eupen ontmoetten elkaar op het sportcomplex in het Peerdsbos. Antwerp won met 4-3: het beslissende doelpunt viel diep in de toegevoegde tijd. Meteen na het laatste fluitsignaal ontstond er een massale vechtpartij. De twee ploegen geven toe dat er flink geknokt werd, maar zien een verschillende aanleiding. “Na de 4-3 ging de doelman van Eupen volledig door het lint’”, vertelt Alex Verveckken van de jeugdafdeling van Antwerp. “Hij sloeg een van onze supporters aan de zijlijn. Onze spelers werden meteen naar de kleedkamer geleid. De spelers van Eupen gingen vervolgens massaal op de vuist met onze fans.” bron: http://www.gva.be/antwerpen/merkte-...dwedstrijd.aspx Mijn mening: Allereerst zal ik even toelichten waarom ik dit artikel gekozen heb. Ik speel zelf een sport, basket, en ook hier gaan soms spelers/speelster over de schreef. Niet alleen de spelers/speelsters maar ook de supporters. Op het veld is het de taak van de scheidsrechter om iedereen kalm te houden. Hij heeft die verantwoordelijkheid. Als hij het spel op het veld al uit handen laat lopen dan zijn de gevolgen niet meer te overzien. Iedereen begint smerig te spelen en begint te roepen op de scheidsrechters. Ook zullen de supporters van de benadeelde ploeg niet blij zijn. Zij zullen zelf ook beginnen te roepen. Dit gaat door totdat ze worden buiten gezet door de scheidsrechter. Met dit stukje wil ik niet zeggen dat het enkel de schuld is van de scheidsrechter want supporters onderling maken ook ruzie. Als ze vinden dat de scheidsrechter niet goed fluit ofzo. Meestal zijn dit dan nog mensen die er niet veel van kennen. Maar het kan ook zijn dat de scheidsrechter het gewoon niet heeft gezien dat een speler een andere speler geslagen heeft. In ieder geval, ik snap die agressie op en naast het veld niet. Je sport toch gewoon voor het plezier? Akkoord, winnen is leuker dan verliezen, maar zorg ervoor dat je een goede verliezer bent. Het is voor de spelers ook niet leuk dat ze worden opgejaagd door de supporters! |