actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 11th November 2009, 19:13
Elise.Laureys Elise.Laureys is offline
Registered User

Hartstilstand: zo red je een leven!

Overal in België kan je tegenwoordig openbare defibrillatoren vinden. Iedereen kan ze bedienen en je kunt er levens mee redden. Want bij een hartstilstand telt elke seconde.

Op de site van de Gazet van Antwerpen kan u een filmpje vinden dat meer uitleg geeft over de defibrillatoren. Om dit filmpje te bekijken kan u op onderstaande link klikken.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland...-een-leven.aspx

Datum: 10/11/2009

Mensen in nood helpen is heel belangrijk. Toch zijn er velen die, wanneer ze iemand onwel zien worden zelf angstig worden en daarom eerder verbaasd naar deze persoon staan te kijken. Mijn ouders hebben zelf nog maar pas een ambulance moeten bellen voor een persoon die onwel geworden was. Zij vertelden mij dat er heel wat mensen in de buurt waren maar er waren er slechts twee die nog mee kwamen helpen. Achteraf hebben we te horen gekregen dat de man een hersenbloeding gekregen had en daaraan is gestorven. Als er zoiets gebeurt kan je natuurlijk zelf niet meer doen dan een ambulance te bellen. Mensen hebben vaak geen idee van wat ze moeten doen als iemand onwel geworden is. Daarom kan ik de defibrillatoren alleen maar toejuichen . Toch heb ik het gevoel dat wij nog te weinig weten over zulke zaken. We zouden hierover meer moeten weten zodat we in die cruciale momenten er ook voor kunnen zorgen dat mensen die een hartstilstand of andere aandoeningen hebben in leven blijven.
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:35.