|
|||
|
|||
Berlusconi: 'Ik blijf premier'
De Italiaanse regeringsleider Silvio Berlusconi zal ook bij een eventuele veroordeling in zijn corruptieproces niet aftreden.
'De waarheid wordt bij een veroordeling zodanig verdraaid, dat ik de plicht voel om in mijn ambt te blijven, om de democratie en de rechtsstaat te verdedigen', aldus de premier in een interview met de Italiaanse journalist Bruno Vespa voor diens boek 'Donne di cuori'. Berlusconi zegt ook nog te geloven 'dat er toch nog ernstige rechters bestaan, die oordelen op basis van feiten'. Op 27 november wordt het corruptieproces tegen de premier voortgezet in Milaan. Berlusconi wordt ervan verdacht zijn Britse advocaat te hebben omgekocht voor 600.000 dollar, in ruil voor een valse getuigenis rond zijn investeringsmaatschappij Fininvest. bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF31102009_026 persoonlijke mening: Eigenlijk vind ik het schandalig dat zo'n man premier mag zijn. Overlaatst zag ik in het nieuws dat berlusconi een etentje met een belangrijk koningspaar afzegde om een pleziervluchtje te maken met een vliegtuig van zijn Russische 'maat'. Ik vind dat zo iets niet kan. Als je een land mee regeert, vind ik dat je een voorbeeldfunctie hebt. Je kan zomaar niet doen en laten wat je wil. Dat is zoals de koningin morgen plots monokini zou zonnebaden. Zoiets kan niet! Je hebt een voorbeeldfunctie, zorg dan ook dat je die functie waardig bent. |