|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Topmodel bedreigd omdat ze meisjes te dik vindt
In de talentenjacht Benelux' next top model kregen twee jonge meisjes te horen dat ze te dik waren. De Vlaamse Maxime van Steenvoort had van een aantal Amerikaanse modellenbureaus gehoord dat ze iets aan haar heupen moest doen. Een Nederlands meisje kreeg van stilist Bastiaan van Schaik te horen 'dat ze een leuk plus size model zou zijn'. Presentatrice en voormalig topmodel Daphne Deckers herhaalde tegenover de kandidate 'dat ze écht aan haar lijf moest gaan werken'. Dat terwijl Rosalinde 1,81 meter is en maat 36 heeft.
Daphne Deckers had al eerder in interviews gezegd dat ze de beroering rond gewicht niet begrijpt. 'In plaats van op die dunne modellen te focussen, zouden we ons beter zorgen maken over al die mensen die te dik zijn: dat is een veel groter probleem.' De stilist zegt dat de meisjes niet te dik zijn, maar niet goed in vorm. 'Ze moeten goed eten en sporten om in de internationale maten te passen.' In Nederland krijgen Daphne Deckers en stilist Bastiaan van Schaik bakken kritiek over zich heen. Deckers wordt zelfs uitgescholden en bedreigd op Hyves, een Nederlandse website waar mensen hun sociale netwerk onderhouden. 'Ik word ondersteboven gescholden op die website', zegt Deckers. 'Alsof ik een aanslag heb gepleegd.' De geviseerde meisjes zouden na de kritiek twee keer per dag trainen en drie centimeter aan de heupen hebben verloren. Gisteren liet het Amerikaanse ex-topmodel Cindy Crawford (43) in het Duitse blad Bunte optekenen dat ze vandaag nooit een topmodel had kunnen zijn. 'Ik zie er te gezond uit. Mijn borsten zijn te groot, mijn benen te normaal en mijn armen te gespierd voor de catwalk.' |