actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 20th October 2009, 23:35
Emma.Mertens Emma.Mertens is offline
Registered User

Vrouwen mogen op reis zonder toestemming man in Koeweit

In Koeweit kunnen vrouwen voortaan een paspoort krijgen zonder dat ze daarvoor de toestemming van hun echtgenoot nodig hebben. Ook mogen ze zelf besluiten of ze op reis gaan. Het constitutionele hof verklaarde vandaag een wet uit 1962 ongeldig, waardoor vrouwen meer rechten krijgen.

Volgens het hoogste rechtsorgaan in de Golfstaat was de wet in strijd met de grondwet. Het hof had zich over de kwestie gebogen omdat een vrouw had geklaagd dat zij en haar drie kinderen geen paspoort kregen. Haar man wilde dat zij in het land bleef.

bron: www.hln.be

Mening: ik ben blij dit te lezen. Eindelijk een stap in de goede richting.Werd het trouwens ook niet lang tijd om die wet uit '62 ongeldig te maken? Ik kan alleen maar hopen dat andere landen uit de regio dit voorbeeld zullen volgen. Volgens mij is dit toch een grote stap vooruit, al vraag ik me toch af of de mannen het hierbij zullen laten. Zij zijn het immers gewend dat hun vrouw ondergeschikt is aan hen, zullen zij hen niet onder druk zetten? Bijvoorbeeld door te dreigen dat ze hen zullen verlaten wanneer ze, zonder zijn toestemming, iets willen doen? Dus of vrouwen uit Koeweit enigzins kunnen 'bevrijd worden' en menselijker behandeld worden, lijkt me niet erg voor de hand liggend...
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:11.