actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th October 2009, 11:19
nick.vanpeer nick.vanpeer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Kessel
Posts: 36
Eén op de zeven meisjes zwanger in middelbare school

Eén op de zeven meisjes zwanger in middelbare school

In een middelbare school in Chicago zijn 115 van de 800 studentes is blijde verwachting. Dit is een extreme situatie, maar ze is tekenend voor het opnieuw stijgend aantal tienerzwangerschappen in de VS.

Volgens directeur Gerald Morrow van de Paul Robeson School in Chicago speelt de thuissituatie van de meisjes een bepalende rol. "Het hoge aantal is te verklaren door dingen die thuis gebeuren of net niet gebeuren. Het is maar hoe je het bekijkt. Maar afwezige vaders spelen zeker een rol."

In het jaarboek zouden alle zwangere meisjes of meisjes die al moeder zijn in totaal zes bladzijden vullen. Een opvangcentrum voor crack-verslaafden in de buurt de school wordt nu omgebouwd tot een dagcentrum voor het groeiende aantal aanstaande tienermoeders, meldt CBS2Chicago.com.

(bron: www.gva.be)

Een tijdje geleden werden we in de media overspoeld met berichten over tienerzwangerschappen. Het kwam zelfs aan bod in Koppen en Telefacts. Ik vind persoonlijk dat men er op dit moment te weinig aandacht aan schenkt. Als je bekijkt dat 1 op 7 meisjes tussen 12 en 18 zwanger is, kan je toch wel zeggen dat dit een schrijnende situatie is, die dringend moet aangepakt worden. Onlangs nog gehoord: meisje van 13 uit mijn regio zwanger... Dan vraag ik me af waar we mee bezig zijn!
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.