actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th February 2009, 20:10
Sofie Daems Sofie Daems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Berlaar
Posts: 83
Stagiair crèche weggestuurd wegens Kiss T-shirt

Stagiair crèche weggestuurd wegens Kiss T-shirt

TONGEREN - Een stagiair die in een shirt van de band Kiss kwam werken, is niet meer welkom bij het kinderdagverblijf. Zijn t-shirt met geschminkt gezicht herinnerde de ouders aan het drama in Dendermonde. Hij wil een tweede kans, maar volgens de crèche kan hij beter elders stage lopen.

De eerste stagedag van de 20-jarige Yannick Houbben uit het Limburgse Vreren liep afgelopen donderdag uit op een fiasco. Vol goede moed meldde de opvoeder in spé zich aan bij kinderdagverblijf De Mereltjes in Tongeren. Daar merkte een collega op dat zijn t-shirt niet zo geschikt was.

Het t-shirt in kwestie verwees naar de rockband Kiss, bekend van de bandleden met beschilderde gezichten. Zo’n groot, zwartwit gezicht met bloedrode mond, stond afgebeeld op het shirt. ‘Ik had het er donderdagmorgen nog met mama over. Zou ik het t-shirt wel dragen? Omdat ik altijd in bandshirts rondloop, leek het mij geen groot probleem. Ik ben wie ik ben, natuurlijk.’

Waar Yannick niet aan het gedacht, was dat sommigen zijn shirt misschien zouden opvatten als een verwijzing naar het drama in Dendermonde. Dader Kim Van Gelder had volgens de eerste berichten ook zijn gezicht geschminkt. Later bleek overigens dat dat niet het geval was.

Yannick was nog geen uur aan de slag en één van de ouders werd woest. De vader fulmineerde dat hij zijn kind niet meer naar de dagopvang zou brengen zolang Yannick er nog werkte en nam zijn kind prompt weer mee naar huis. Ook Yannick kon vertrekken.

‘Om alles te sussen stuurde het kinderdagverblijf mij naar huis. Ik vroeg mijn moeder direct om nieuwe t-shirts zonder opdruk te kopen, liefst niet in het zwart. Terwijl ik thuis lag te piekeren over mijn kledingkeuze kreeg ik telefoon dat ik niet meer welkom was bij De Mereltjes.’

'Ze zeiden dat ik de mensen uitdaagde met mijn t-shirt. Ze vergeleken me met Kim de Gelder. Dat deed verschrikkelijk veel pijn. Die psychopaat vermoordde onschuldige baby’s terwijl ik zielsveel van kinderen hou. Ik zit al mijn hele leven bij de jeugdbeweging en ben leider van de 12- tot 18-jarigen. Iedereen die me kent, weet dat ik geen kwaadaardig persoon ben.’

Moeder Godelieve is kwaad. 'Ik wil eerherstel voor mijn zoon, want dit verdient hij niet. Hij is onrechtstreeks een slachtoffer van het leed dat Kim De Gelder aanrichtte.’

Phillip Pergens en Eline Strik
www.standaard.be
zaterdag, 7 februari 2008
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.