|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Priester vertelt kinderen dat kerstman niet bestaat
Een Italiaanse priester heeft het verkorven bij zijn parochianen nadat hij hun kinderen vertelde dat de Kerstman niet bestaat.
Een regionale krant publiceerde dozijnen klachten van woedende ouders. "Je hebt Kerstmis verknald voor mijn kinderen", aldus een boze moeder. Priester Dino Bottino verklaarde echter dat hij het als zijn taak zag om de puntjes op de i te zetten. "Ik vertelde de kinderen dat de Kerstman een verzinsel is en niets te maken heeft met het Christelijke kerstverhaal. En ik zou het weer doen. http://www.gva.be/nieuws/in_de_rand/ 26/12 Zoiets vind ik totaal niet kunnen. Die man heeft duidelijk geen inzicht in kinderen. Hij beseft duidelijk niet hoe wonderlijk en magisch het is voor een kind om in zoiets te geloven. Ik herinner mij nog heel goed toen ik een jaar of 6 was en nog geloofde in Sinterklaas dat ik 's morgens om 6u niet alleen naar beneden durfde omdat ik dacht dat de Sint nog beneden was! Achteraf bekeken heel naief natuurlijk maar zoiets schept vreugde bij kinderen. Ik ben dan ook een fervente voorstander van het idee dat kinderen moeten geloven in iets magisch, dat is juist het mooie aan het kind zijn dat je het recht hebt om te geloven in magische dingen. |