actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Just Comments...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 23rd December 2008, 14:30
liesanne.adriaenssens liesanne.adriaenssens is offline
Registered User

trouwen met stripfiguren

Dit vind ik echt een grappig idee. Stel je voor dat je vanaf nu zou kunnen trouwen met je favoriete stripfiguur. Het is wel belangrijk om hier even een onderscheid te maken tussen onze Westerse cultuur en Japan. In Japan draait alles rond anime (de verfilmde manga) en manga. Het zijn de typische japanse tekeningen. Daar zijn de idolen, de personages uit manga-series terwijl wij hier naar echte mensen opkijken.
De anime is 'realistisch' getekend, niet zoals onze striphelden met maskers en gadgets. In Japan zijn de hoofdfiguren van de meeste anime-series jongeren uit het middelbaar of hogere studies. Vele elementen uit het dagelijks leven komen terug in de series.
---

Japanner wil met stripfiguur kunnen trouwen
TOKIO - Een Japanse man eist een wetswijziging waardoor het mogelijk wordt dat mensen met stripfiguren trouwen. Binnen enkele dagen heeft hij meer dan duizend handtekeningen verzameld met een online petitie.
,,Ik ben niet langer geďnteresseerd in de wereld van drie dimensies. Ik zou zelfs graag een bewoner worden van de tweedimensionele wereld'', aldus Taichi Takashita.
Het aantal huwelijken in Japan neemt af omdat veel jonge Japanners moeilijk een partner voor het leven kunnen vinden. Stripverhalen zijn ondertussen razend populair, en veel stripfiguren worden in Japan beroemdheden of zelfs sekssymbolen.

http://www.ad.nl/fun/bizar/2732542/...en_trouwen.html (dit artikel verscheen ook een hele tijd geleden in de standaard als ik het mij goed herinner)
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:44.