![]() |
|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Volgende week wordt baby zonder borstkankergen geboren
Een vrouw uit Londen verwacht de eerste baby in Groot-Brittannië die na een genetische voorselectie zonder borstkankergen zal worden geboren. De ouders kozen voor de techniek omdat in de familie van de vader al drie generaties lang borstkanker voorkomt.
Volgende week Artsen van het Londense University College Hospital ontwikkelden elf embryo's en onderzochten die na drie dagen op het risico-gen. Zes embryo's droegen het gen in zich. Twee embryo's zonder het gevaarlijk gen werden bij de vrouw ingeplant. Normaal wordt het kind volgende week geboren. Omstreden Zonder het onderzoek bedroeg de kans dat een dochter van het koppel borstkanker zou ontwikkelen 50 à 85 pct. Genetische selectie van embryo's is erg omstreden. Critici menen dat de techniek zal gebruikt worden om 'designer baby's' te ontwikkelen. Woow prachtige techniek wetenschappelijk gezien, maar is dit nog wel verantwoord? Ik denk dat we dit op toekomstig gebied niet uit de weg kunnen gaan, maar als we dit niet uit de weg kunnen gaan, streven we dan niet naar de perfecte samenleving?? Ik denk niet dat deze bestaat, maar ik denk ook dat we niets tegen de ontwikkeling van de technieken kunnen doen. Dit voorbeeld is wel extreem vind ikzelf. Tiental embryo's laten 'maken' om dan twee er van in te planten, wat gebeurt er met de andere embryo's? Dat zou ik wel eens graag willen weten.. |