|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Vlaanderen haalt klimaatnorm nu al
Vlaanderen zit nu al onder de norm voor de uitstoot van broeikasgassen die het volgens het klimaatverdrag van Kyoto pas in 2012 moet halen. Dat is een groot succes voor de Vlaamse regering en de maatregelen van milieuminister Hilde Crevits. Het komt vooral door de inspanningen van de chemische industrie en van de gezinnen. De toenemende isolatie van huizen dringt de uitstoot van CO2 door de huishoudens terug tot op het niveau van 1990.
...verder staat nog: Dat de daling te wijten is aan de daken die geďsoleerd werden.... Er komt ook direct reactie op in het artikel: "Het is gewoon toeval dat de norm gedaald is... olie is duurder enzo"... [I] Als ik het artikel in HLN zag, was ik wel een beetje opgelucht. Want de wereld, lucht is iets wat niet oneindig is en ik vind het wel belangrijk dat er aandacht aan gegeven wordt. Maar dat is natuurlijk niet altijd gemakkelijk, om op de lessen RZL terug te vallen; de meeste mensen zijn in deze situaties 'DIKKE IKKEN'. Maar het is goed dat er vooruitgang is in de situatie van CO2. |