actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 4th November 2008, 12:54
Bram Jacobs Bram Jacobs is offline
Registered User

Ruzie tussen Duitsland en Italië rond slachtpartij Tweede Wereldoorlog

Duitsland gaat Italië voor het Internationaal Gerechtshof in Den Haag trekken. Dat maakte het Duits ministerie van Buitenlandse Zaken maandag bekend.

De Duitsers zijn woedend over een beslissing van de hoogste Italiaanse rechtbank. Die oordeelde dat Duitsland één miljoen euro verschuldigd is aan de nabestaanden van een slachtpartij, die plaatsvond tijdens de Tweede Wereldoorlog in het Toscaanse Civitella en uitgevoerd werd door de nazi's. 203 Italianen verloren daarbij toen het leven.

Volgens Duitsland is de Italiaanse beslissing ongeldig en gaat die in tegen het volkenrechtelijke beginsel dat de onschendbaarheid van staten moet garanderen voor nationale rechters van andere landen.

Datum: 03/11/2008
Bron: ‘Het Belang van Limburg’ http://www.hbvl.be/nieuws/buitenlan...7BBB900E30BA%7D

Eigen Mening:

Ik begrijp het niet waarom nog oude koeien uit de gracht halen. Dit kan toch alleen maar slecht aflopen. Het is ondertussen al meer dan 60 jaar geleden dat de oorlog plaats vond, moet men er dan nog blijven op hameren?

Het is natuurlijk erg dat er 203 Italianen het leven hebben gelaten tijdens de slachtpartij maar door het geld gaat men ze niet terug krijgen.

Als ik van hen was dan zou ik het gewoon laten gaan en niet op in gaan en dus geen 1 miljoen euro te eisen. Ik denk dat dat het beste is voor ieders welzijn.
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:48.