![]() |
|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
![]() Aantrekkelijkheid is niet erfelijk bij mannen. Knappe ouders geven hun knappe uiterlijk wel door aan hun dochters, maar niet aan hun zonen. Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek bij Schotse studenten.
Honderden studenten werden beoordeeld op een foto van zichzelf en eentje van hun ouders. Uit het zorgvuldige onderzoek bleek dat dochters van aantrekkelijke mannen en vrouwen meestal een knap gezicht hadden. Bij mannen was er geen enkele overeenkomst te vinden. Zij erfden enkel uiterlijke kenmerken als een grote neus, brede kaken, of dikke lippen. "Vaders met een mannelijk gezicht geven die kenmerken ook door aan hun zonen, maar de exacte aantrekkelijkheidsfactoren van een gezicht (de zogenaamde gulden snede regel) worden niet geërfd", aldus hoofdonderzoeker David Perret. Wetenschappers moeten hun aantrekkelijkheidstheorie nu grondig herzien. "Onderzoekers geloofden altijd dat vrouwen zelf konden bepalen hoe aantrekkelijk hun kind was, door een knappe man te kiezen", besluit Perret. http://www.hbvl.be/she/jij_en_je_ge...3586a3df83d6%7D Eigen mening: Ik vind het vreemd dat vrouwen wel de aantrekkelijkheid over erven en mannen niet. Maar ik denk dat we zelf ook voor een groot deel onze aantrekkelijkheidsfactor bepalen door bijvoorbeeld je goed te kleden of je goed te verzorgen. Dus uiteindelijk komt het er op neer, dat uit twee heel lelijke mensen en zeer aantrekkelijke iemand kan ontstaan. Maar dat kan ik toch ook wel niet geloven. Maar is aantrekking niet iets persoonlijks, je vindt iemand aantrekkelijk en dat is toch een gevoel van jezelf en niet van een hele samenleving. Dus kan men wel zeggen dat er mooi en lelijke mensen zijn. Ik denk het niet, er zijn mooie en minder mooie mensen in jouw ogen. Maar in iemand anders zijn ogen kan het helemaal anders zijn. |