|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Google beschermt dronken e-mailers tegen zichzelf
Google beschermt dronken e-mailers tegen zichzelf
Internetgigant Google heeft een nieuw snufje bedacht om te voorkomen dat mensen impulsieve, emotionele of beschamende mails versturen wanneer ze dronken zijn: 'Mail Goggles'. 'Mail Goggles' schotelt gebruikers van Gmail vijf simpele rekensommen voor, die binnen de minuut correct beantwoord moeten worden. Lukt dat niet, dan wordt de mail niet verstuurd. "Soms stuur ik berichten die ik niet zou moeten sturen", aldus Gmail-ingenieur Jon Perlow op de Gmail-blog. "Zoals die keer dat ik mijn ex-vriendin 's avonds mailde dat ik haar terug wilde." Mail Goggles moet volgens Perlow voorkomen dat mensen berichten versturen waar ze de volgende ochtend, in nuchtere toestand, mogelijk spijt van hebben. "Wat is beter dan enkele simpele rekensommetjes om na te gaan of je nog bij je zinnen bent?", aldus Perlow. Gmail-gebruikers kunnen zelf instellen of Mail Goggles geactiveerd is, en dan nog is de tool standaard enkel in de late uurtjes en tijdens het weekend actief. Het systeem kan wel verder gepersonaliseerd worden. 08/10/2008 www.knack.be |