actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 6th March 2008, 12:03
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User

Opwarming aarde goed voor Belgisch toerisme

De opwarming van de aarde zal positieve gevolgen hebben voor het toerisme in België, Duitsland, Nederland en de Baltische staten. De landen rond de Middellandse Zee zullen door de hogere temperaturen aan populariteit inboeten, zo blijkt uit een onderzoek van Deutsche Bank. De studie werd vandaag voorgesteld op de reisbeurs ITB in Berlijn.

Slecht voor landen rond Middellandse Zee
De toekomst van het toerisme rond de Middellandse Zee ziet er niet zo goed uit. Enkel Frankrijk en Italië zouden nog hun voordeel kunnen doen met de klimaatswijzigingen. Buiten Europa kunnen vooral de VS, Canada en Nieuw-Zeeland hun toeristische positie verbeteren.

Waterschaarste in arme landen
Voor arme landen, die toerisme vaak gebruiken als een motor voor ontwikkeling, is de opwarming van de aarde ook minder goed nieuws. De hoge temperaturen zorgen voor waterschaarste en hierdoor dreigen de toeristen weg te blijven. (belga/lb)
bron
De Morgen

De opwarming van de aarde blijkt dan toch 'positieve' gevolgen te hebben. Binnenkort kunnen we dus meer gaan klagen over warmer weer dan over het koude. Ik vind dat je dit toch al heel kon merken deze winter. Waar is onze sneeuw? (en zeg niet in de ardennen, ik bedoel in de provincie Antwerpen) Vroeger konden we nog eens een sneeuwman maken, ik kan me niet meer herinneren wanneer ik dit laatst nog eens heb kunnen doen.
Het sneeuwt af en toe een beetje maar genoeg voor echte sneeuwpret ben is al lang gelede.
Het zal natuurlijk wel leuk zijn om betere zomers te hebben in Belgïe.(Tot het weer een hittegolf is en iedereen daar weer over klaagt.) Maar ik hoop dat er voor de armere landen een oplossing of hulp komt. Deze landen hebben het toerisme nodig en hun water natuurlijk ook.
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:09.