|
||||
|
||||
Holebi
Persmededeling
Gent, 11 augustus 2004 Holebi’s leggen krans neer in Fort BreendonkHolebivertegenwoordigers leggen op 4 september, tijdens de 60ste herdenking van deTweede Wereldoorlog, een bloemenkrans neer in het Fort van Breendonk. Het is voor het eerst in de geschiedenis dat holebi’s officieel kunnen deelnemen aan deze plechtigheid. Op die manier worden dit jaar ook in België de homoslachtoffers van de Tweede Wereldoorlog herdacht. HOLEBI's pleiten dag in dag uit voor de volledige integratie en acceptatie. Toch distanciëren velen zich door manifestaties als 'The love parade', 'the naviGAYtion', en speciale bloemenkrans neerleggen. Als ik aan WOII denk, denk ik niet aan homo's of hetero's, ik denk gewoon aan 'mensen' die allemaal geleden hebben. Neem me niet kwalijk, ik heb totaal geen negatieve houding ten opzichte van HOLEBI's, voor mij speelt het echt geen rol welke geaardheid, kleur, dikte je hebt. Ik plaats mensen niet in vakjes, wat ik trouwens absurd en discriminerend vind. Toch heb ik ergens het gevoel dat vele HOLEBI's het werk van de 'Holebi vooraan in de vuurlinie, alle hetero's afmakend, met de roze vlag in de hand' helemaal niet appreciëren. Of trek ik aan het kortste eind? |