actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 29th December 2004, 01:49
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Citaat:
Orgineel gepost door SuperJef
Ik denk niet dat het veel met geluk te maken heeft. Vooral met wilskracht en doorzettingsvermogen. (...)
[Over verdoken racisme bij sollicitaties van hoger-opgeleide migranten:] Dat zou ik toch onrechtvaardig vinden.. Maar daar zou ik toch graag eens cijfers van zien dan.. Och ja , ik kan het me wel inbeelden..Er zijn altijd zo van die mensen maar ik zou als werkgever toch opteren voor een beter geschoold iemand dan iemand die minder geschoold is maar wel van mijn afkomst is.. Het is niet alleen onrechtvaardig maar ook stom van de werkgevers...

Citaat van de makers van de grote Telefacts-enquête over racisme:

"Ook op de arbeidsmarkt is het racisme onzichtbaar aanwezig. Telefacts schrijft 10 bedrijven aan in naam van een goed opgeleide en ervaren allochtoon. Telkens opnieuw zonder resultaat. Maar zodra diezelfde brief wordt verstuurd in naam van een Vlaming, zélfs met minder referenties, blijken de bedrijfsleiders wel happig op een sollicitatiegesprek."
Cfr. http://www.vtm.be/telefacts/

Maar hoogst waarschijnlijk zullen ook deze werkgevers hun standpunten over migranten beginnen met: 'Ik ben gene racist, maar...'

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Soortgelijke onderwerpen
Onderwerp Auteur Forum Reacties Laatste Post
test uw blokgehalte Barst Politiek 6 13th August 2004 05:35
De kiezer heeft altijd gelijk? Ja, tarara! Barst Artikels & Boeken 1 1st July 2004 04:55
'Zure Zondag': een minder oppervlakkige analyse... Barst Cultureel-maatschappelijk 7 30th June 2004 12:50
Stand van zaken bij regeringsonderhandelingen Barst Politiek 1 28th June 2004 22:03

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:32.