actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 2nd December 2007, 16:15
Sofie.Moereels Sofie.Moereels is offline
Registered User

Zorgen voor de gezondheidszorg

Op de volgende hyperlink vindt u het betreffende artikel:
(het artikel zit normaal ook in de bijlage...)

http://makr.roularta.be/PDFPage?page=10&groepCode=DZ

Mijn mening:
Mensen zien vaak alles rooskleuriger dan het in werkelijkheid is.
Soms is dit ook nodig om zware (zwarte) dagen door te komen, maar langs de andere kant moeten mensen ook realistisch durven zijn.

Wat de eigen gezondheid betreft overschatten mensen zichzelf. Nochtans is het juist heel belangrijk om te beseffen waar en wanneer het mis gaat (kan gaan).
Mensen letten vooral op hun voeding en op hun lichaamsbeweging. Maar dan is er ook nog de medische check-up! Nog steeds ondergaan 45% van de mensen jaarlijks geen medische controle. Dit cijfer zwart op wit staande doet me beseffen dat inderdaad niet iedereen stilstaat bij zijn gezondheid.

De cijfers omtrent medische kosten zijn nog schrijnender.
Er zijn nog steeds mensen(nl. 10%) die medisch noodzakelijke kosten móeten uitstellen door financiële problemen. En 8% heeft toch medisch noodzakelijke zorgen gekregen of een operatie ondergaan, desondanks het feit dat men ze niet kon betalen.
Hoe komt het dat wij zoveel geld uitgeven aan geneesmiddelen e.d.?
Geven wij al dat geld echt uit uit noodzaak?
Ik vrees van niet…
Eigenlijk vrees ik dat sommigen onder ons niet meer beseffen wat echt ziek zijn is. Ik refereer hierbij naar het economische feit dat werknemers bij het minste kuchje thuisblijven.

90% van de mensen heeft een hospitalisatieverzekering.
Twee op drie vindt dat er ook nog een aanvullende verzekering, op bedrijfsniveau, bovenop de hospitalisatieverzekering moet komen voor bepaalde beroepen.
Maar waar gaan alle verzekeringsmaatschappijen dat geld halen???

Er wordt nog steeds gediscussieerd over het feit of medische kosten ten gevolge van risicogedrag terugbetaald moeten worden of niet.
Ik ben absoluut niet te vinden voor sigaretten, drugs en overmatig alcoholgebruik e.d., maar toch opteer ik ervoor om, in de mate van het mogelijke, de medische kosten zoveel mogelijk terug te betalen.
Omdat de oorzaak van kanker e.d. niet altijd nauwkeurig bepaald kan worden. Er zijn ook mensen die hun hele leven niet gerookt hebben en toch een zeer agressieve vorm van kanker krijgen…

Bron:
De zondag, 25 november 2007, Zorgen voor de gezondheidszorg.
Bijgesloten Bestanden
Bestandstype: pdf Zorgen voor de gezondheidszorg (artikel1).pdf (185.4 KB, 6x gelezen)
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:11.