#1
|
||||
|
||||
De McGevaert...
Wie naar Kim Gevaert kijkt, krijgt zin in hamburgers.
'Als ik naar McDonald's ga, kies ik voor een slaatje.' Dat klinkt als de uitleg van een puber die betrapt wordt tijdens een bezoek aan een pornosite en zijn ouders probeert te overtuigen dat hij een schooltaak over webdesign voorbereidt. Dat Kim Gevaert als levend reclamebord voor McDonald's opdraaft, is zo gek nog niet. Zij wordt goed betaald, en de fastfoodketen krijgt de kans om zijn imago als vetverkoper op te poetsen. Zo van: als Kim bij ons komt eten, kan het zo slecht niet zijn. De stuntelige manier waarop zowel Gevaert als de promotiedienst van McDonald's de overeenkomst proberen te verantwoorden, verraadt echter schaamte. Alsof ze willen verbergen dat de nieuwe Go Active-campagne van de keten niet bedoeld is om mensen aan te zetten tot meer lichaamsbeweging, maar wel om hen hamburgers te doen eten terwijl ze naar sport kijken. Gevaert: 'Ik wil mensen bewust maken van hoe ze gezond moeten eten.' En wee diegene die aan hamburgers denkt als hij de atlete met de gebogen M over de piste ziet rennen. Knack, 28/07/2004
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you down to their level and beat you with experience." (c)TB |