actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th February 2007, 20:41
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Question Duits voorstel: Rookverbod in de auto

Ik heb even nagedacht over deze materie:
Het roken in een auto heeft een tweevoudige kant.
1. Het kan een gevaar betekenen in het verkeer. (zeker als de chaffeur zelf rookt) Ik kan er in komen dat men de lijn van de gsm in de auto doortrekt naar dit aspect. In de krant las ik argumenten zoals het feit dat sigaretten sowieso al remmend werken op de concentratie, de rookontwikkeling kan voor een filter op het glas zorgen e.d. Zeker ook gewoon het aansteken van een sigaret is vergelijkaar met het aannemen van een gsm. Dus ik kan me best voorstellen dat dit een degelijk basisargument is voor zo'n verbod.

2. Het is slecht voor de gezondheid van medepassagiers. Daar hoef ik geen tekeningeske bij te maken. Dat weet iedereen. Dus ook hier een sterk argument voor dit verbod.

Vermits het dus in de lijn ligt van enerzijds het gsmverbod in de auto en anderzijds de rookverboden van de jongste jaren, is het een voor de hand liggende maatregel.
TOCH voelt het niet echt comfortabel!!! Ik zou zelf, denk ik, moeilijkheden hebben met 'voor' stemmen in dit debat. Misschien is dit, vanwege het tweeluik, een aspect waar mensen nu maar eens zelf de verantwoordlijkheid in moeten nemen en niet gepusht worden door wetten die hen zeggen wat wel en niet mag.

------------------------------------------------------------------------
Duits regeringslid overweegt rookverbod in auto's in te voeren
Sabine Bätzing, in de Duitse regering verantwoordelijk voor drugszaken, overweegt om een rookverbod in te voeren in de wagens.

Ze wil hiermee vooral de kinderen die meerijden beschermen. Bätzing, lid van de sociaaldemocratische SPD, erkent in een gesprek met de regionale krant Kurier am Sonntag dat zo'n maatregel een inbreuk kan zijn op de privacy van de burgers.

"Toch moeten we ons de vraag durven stellen of de verkeersveiligheid en de gezondheid niet belangrijker zijn", voegde ze er aan toe. Het plan van Bätzing lokte al meteen tal van protestreacties uit, zelfs in de Duitse regering. Een woordvoerder van het ministerie van Verkeer verklaarde: "Het is niet verstandig om altijd alles te verbieden, en zeker niet in het privéleven". In Duitsland geldt nog geen rookverbod in openbare plaatsen. Het land loopt daarmee lichtjes achterop in vergelijking met andere Europese landen. De Duitse regering werkt aan een algemeen rookverbod in publieke plaatsen, vooral bij de federale administraties en op de treinen.

BRON: www.gva.be ; zaterdag 17 februari 2007.
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.