actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st February 2007, 14:13
Tuur Tuur is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: Minderhout
Posts: 133
Koppel weigert huwelijk door zwarte schepen

Een koppel heeft in Sint-Niklaas geweigerd om zijn huwelijk te laten afsluiten door Wouter van Bellingen, schepen van Burgelijke Stand. De reden voor de weigering is de huidskleur van de bevoegde shepen. Van Bellingen is de eerste zwarte schepen van Vlaanderen. Burgemeester Freddy Willox reageert geschokt en zweert geen millimeter te zullen toegeven.

Zelf blijft Wouter er rustig onder: "Dit is een alleenstaand geval waar ik niet van wakker lig. Voor vele mensen (waaronder ik) is dit shockerend, maar racisme is nu eenmaal een realiteit." De zwarte schepen krijgt de volmondige steun van zijn schepencollege. "Wij zijn overeengekomen dat ik al de huwelijken bezegel, tenzij het om vrienden of familieleden van schepenen gaat." Ook Willox beklemtoont dat het om een zeer pijnlijk, maar vooralsnog geďssoleerd geval gaat. "Het VB haalt hier 25% van de stemmen, maar we zijn ook een van de meest progressieve steden van Vlaanderen. Voor 90% van de inwoners is de huidskleur van Wouter totaal irrelevant."
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.