actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th January 2007, 07:38
hans hans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Geel
Posts: 151
Exclamation Prins Filip scheldt hoofdredacteuren de huid vol

Prins Filip heeft een nieuwe, zware uitschuiver gemaakt. De kroonprins liet op het einde van de nieuwjaarsreceptie in het koninklijk paleis twee journalisten bij zich roepen om hen de les te lezen, zo melden meerdere kranten donderdag. Premier Guy Verhofstadt noemt het optreden van de prins "ongepast" en maakt zich zorgen over de houding van de kroonprins tegenover de pers.

Yves Desmet, hoofdredacteur van De Morgen, en Pol Van Den Driessche, hoofdredacteur bij VTM, kregen de wind van voren omwille van de negatieve berichtgeving over Filips optreden tijdens de economische missie naar Zuid-Afrika.

De kroonprins dreigde ermee de journalisten persona non grata te laten verklaren aan het hof. "U moet ontzag en respect voor mij hebben, want ik ben de volgende koning", zei de prins aan Van Den Driessche. "Uw negatieve berichten zullen mij niet verhinderen mijn missie te volbrengen", kreeg Desmet te horen.

Prinses Mathilde stond intussen aan Filips jas te trekken om hem weg te halen, maar het hielp niet. De prins schold de journalisten de huid vol.
Premier Verhofstadt liet het paleis al weten niet gediend te zijn van dergelijk optreden. (belga/dm)
__________________
"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing." (Edmund Burke)
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.