actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 4th November 2006, 18:00
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Amerikaans evangelisch leider bekent in schandaal

Amerikaans evangelisch leider bekent in schandaal

WASHINGTON - Ted Haggard, de gewezen leider van de Amerikaanse National Association of Evangelicals (NAE), heeft vrijdag bekend drugs te hebben gekocht van een mannelijke prostitué. Hij ontkent evenwel seks met hem te hebben gehad.

Haggard (50) trad donderdag af als leider van de NAE, nadat een prostitué op de radio had verklaard jarenlang door Haggard betaald te zijn voor seks.

Haggard staat bekend als een hevige tegenstander van het homohuwelijk. Vrijdag verklaarde Haggard in een vraaggesprek op de lokale televisiezender KUSA dat hij metamfetamine, een krachtige synthetische drug, van de man had gekocht. Hij zou de drugs echter nooit gebruikt hebben. ,,Ik heb hem gebeld om meth van hem te kopen, maar ik heb het weggegooid. Ik had het voor mezelf gekocht, maar ik heb het nooit gebruikt'', verklaarde Haggard.

Een dag eerder liet de leider van de belangrijkste evangelische beweging in de Verenigde Staten donderdag weten dat hij ,,vrijwillig een stap opzij zet zodat het onderzoek in alle integriteit kan plaatsvinden''. Later verklaarde hij in een interview dat hij ,,nooit een homoseksuele relatie heeft gehad met iemand'' en dat ,,hij zijn echtgenote trouw is''.

Volgens Haggard is hij het slachtoffer van de bittere verkiezingsstrijd tussen Republikeinen en Democraten. Haggard, vader van vijf kinderen, werd in 2003 voorzitter van de NAE en wordt beschouwd als een van de invloedrijkste evangelische christenen in de VS.

De aantijgingen komen er op hetzelfde moment dat de inwoners van Colorado en verschillende andere Amerikaanse staten hun stem moeten uitbrengen over het homohuwelijk.

Volgens de prostitué, Mike Jones, bracht de publieke tegenkanting van Haggard tegen het homohuwelijk hem ertoe om de details over hun relatie openbaar te maken. ,,Het maakte me boos dat iemand tegen het homohuwelijk preekt, maar stiekem zelf een homoseksuele relatie heeft'', aldus de man.

Blog DS, 04-11-2006

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:08.