actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 14th April 2018, 14:41
sara.v*rheyden sara.v*rheyden is offline
Registered User

Woman told to speak English in London tube attack

Woman told to speak English in London tube attack

Police search for two women after racially motivated assault on Spanish-speaking passenger

Police in London are searching for two women after another female who was speaking Spanish on the night tube was viciously attacked.

The 24-year-old victim was talking to friends on the Central line between Liverpool Street and Stratford when she was set upon at around 3.45am last Saturday.

Her attackers shouted at her saying she should speak English when in England. They then grabbed her by the hair and pulled her around.

The victim suffered injuries to her scalp and cuts to her face during the racially motivated assault, British Transport Police said.

The attackers were described as being black, with braided hair and were believed to be in their late 20s.

Officers are appealing for any witnesses, or anyone with information to call 0800 40 50 40 or text 61016 with reference 91 of 7 April.

Bron: The guardian 13/4 https://www.theguardian.com/uk-news...lish-in-england

Mening: Dit verhaal komt als een verrassing voor mij. Ik was twee dagen geleden nog in Londen en het leek mij, net zoals New York, een multiculturele stad waarin mensen elkaar accepteren. Terwijl ik met mijn ouders Nederlands praatte was er niemand die daar een probleem van maakte. Het is ook verrassend dat twee zwarte meisjes iemand die Spaans spraken aanvielen. Zij zijn waarschijnlijk zelf ook al aangesproken geweest over hun huidskleur. Ik denk dat zij weten hoe het voelt om niet geaccepteerd te worden. Dus waarom zouden zij iemand die een andere taal spreekt aanvallen?
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:40.