actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 5th April 2018, 23:52
Daan.D*upagne Daan.D*upagne is offline
Registered User

Spanningen in New York nadat politie ongewapende zwarte man doodt

Politieagenten hebben gisteren in Brooklyn (New York) een zwarte man doodgeschoten omdat ze dachten dat hij een vuurwapen op hen richtte. Het bleek uiteindelijk te gaan om een metalen pijp. De dood van de 34-jarige man veroorzaakt spanningen in de wijk.

Het incident gebeurde rond 17 uur lokale tijd in Crown Heights, een wijk met een overwegend zwarte bevolking in hartje Brooklyn. Volgens een verantwoordelijke van de politie, Terence Monahan, hadden de agenten drie oproepen gekregen over een man die een wapen richtte op voorbijgangers. Camerabeelden bevestigden die omschrijving, aldus Monahan.

Toen de politie aankwam, nam de man een houding aan alsof hij zou schieten en mikte het voorwerp met beide handen op de agenten. Vier agenten openden daarop het vuur en doodden de 34-jarige man met tien kogels. Uiteindelijk bleek dat het slachtoffer geen wapen bij zich had. De dertiger werd nog naar het ziekenhuis gebracht, maar werd daar doodverklaard.

Kort na het schietincident kwamen tientallen mensen ter plaatse. Velen hekelden het gedrag van de agenten. Volgens lokale media was het slachtoffer gekend in de wijk en had hij mentale problemen, maar was hij niet gewelddadig. De krant The New York Times schrijft dat de man een zoon van 15 jaar heeft.

Bron:
De morgen
https://www.demorgen.be/buitenland/...doodt-b42b65f9/

Eigen mening: Ik vind het jammer dat iedereen er altijd direct van uitgaat dat het met ras te maken heeft. We weten niet wat nu exact de waarheid is. Ik denk dat het om een dom misverstand gaat. De man richten zijn metalen pijp en de agenten raakten in paniek. Ik denk wel dat de politie iets te schietgraag wordt opgeleid. In andere landen is het aantal doden door politieagenten een stuk lager. Maar ik weet niet of het altijd iets met racisme te maken heeft. Soms misbruiken mensen zo'n situaties om de haat wat aan te wakkeren. Hierdoor wordt er nog een grotere kloot ontwikkeld. Als de overheid hier zich nu eens wat meer in zou kunnen verdiepen zouden ze misschien een oplossing kunnen zoeken voor het stijgende aantal doden door agenten. Dat ze kunnen kijken wat de oorzaak is.
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:23.