|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Grote overwinning voor Trump: Huis van Afgevaardigden kiest voor afscheid
Grote overwinning voor Trump: Huis van Afgevaardigden kiest voor afscheid van ‘Obamacare’
De Republikeinen hebben - nipt - voor de afschaffing van de Amerikaanse ziekteverzekering ‘Obamacare’, officieel de Affordable Care Act, gestemd. 'Obamacare heeft gefaald', klinkt het. De Republikeinse meerderheid in het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden heeft donderdagavond over het wetsvoorstel om de gezondheidswet van voormalig president Obama in te trekken gestemd. De vervanger: de American Health Care Act, komt een stap dichterbij. 'Obamacare heeft de Amerikaanse burger teleurgesteld en moet afgeschaft en vervangen worden', laat Mitch Mc Connell, fractieleider van de Republikeinen in de Senaat, weten. 'De stemming vandaag was een belangrijke stap. We zijn nu een stap dichter om de Amerikanen hun vrijheid terug te geven, zonder verhoogde kosten, dalende mogelijkheden en de gebroken beloftes van Obamacare.' Nipt De stemming is 'een grote wetgevende overwinning voor president Donald Trump’, oordeelt Reuters. De vervanging van ‘Obamacare’ is namelijk een van zijn belangrijkste verkiezingsbeloftes. De Republikeinen verzamelden net genoeg stemmen in het Huis van Afgevaardigden: 217 stemmen voor, 213 stemmen tegen. Geen enkele Democraat stemde voor. Nu de tekst is goedgekeurd, moet de Senaat zich er de komende weken over buigen. Eind maart probeerde president Trump al eens zijn American Health Care Act (AHCA) gestemd te krijgen, maar hij had toen niet genoeg steun in het Congres. Hij wou toen druk zetten op de twijfelende congresleden door een deadline in te stellen. Datum: 4/5/2017 Bron: De Standaard (http://www.standaard.be/cnt/dmf20170504_02866148) Eigen mening: Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik me bij deze beslissing moet voelen. De naam 'Trump' alleen al, doet me vaak schrik aan. In het nieuws is de Amerikaanse politiek populair, zeker vanaf Donald Trump het witte huis betrad. Een van de grote beloftes die Trump maakte bij zijn campagne, was de afschaffing van Obamacare. In dit artikel kan je lezen dat hij hier een stapje dichterbij is. Obamacare zorgde voor betaalbare gezondheidsverzekeringen. Gezinnen die leefde in armoede, konden een ziekteverzekering aangaan. Dit vond ik een goede maatregelen van ex-president Obama. Trump voert een andere 'Care' in. De meeste zaken blijven hetzelfde, buiten een aantal 'details'. Ik vind dit niet goed. In het artikel wordt aangegeven dat heel wat mensen hun verzekering zullen verliezen door de invoering van de AHCA. Iedereen heeft in mijn ogen recht op een ziekteverzekering. Door dit moeilijker te maken voor de armoedige mensen, zal de gezondheidsindex achteruit gaan. Ik zou me als president juist meer richten op deze doelgroep en hen proberen te steunen. Trump heeft nog drie jaar te gaan als president. Door meer tijd te nemen om na te denken over een nieuwe 'healthcare', zal de kwaliteit hiervan beter zijn. Laatst aangepast door Lisa.H*ylen : 5th May 2017 om 01:08. |