|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
#1
|
|||
|
|||
Bouw ondergrondse parking Antwerpse Zuiderdokken start in 2017
Op de Gedempte Zuiderdokken wordt in september van volgend jaar gestart met de bouw van de eerste ondergrondse parking. Volgende week is er een inspraakmoment.
De twee ondergrondse parkeergarages zullen aansluiten op de bestaande parkeerroute die langs de Scheldekaaien en de Leien loopt. Parking Steendok zal bereikbaar zijn via de Namenstraat. De uitrit bevindt zich in de Vervierstraat naast het Fotomuseum. Parking Kooldok is bereikbaar via de Scheldestraat. De uitrit daarvan bevindt zich in de Wapenstraat, naast het MuHKA. ‘De in- en uitritten zijn zo gekozen dat het autoverkeer automatisch aansluit en niet verder de stad inrijdt’, zegt schepen van Mobiliteit Koen Kennis (NVA). De uitgangen van de parkeergarages voor de voetgangers liggen buiten de dokrand van het ontwerp. ‘Zo blijft de ruimte op het plein zo groot mogelijk. Ook de Gentplaats wordt een volwaardig deel van het plein’, vervolgt de schepen. Het doorgaande verkeer van op de Bolivarplaats rijdt in de toekomst via de Van der Sweepstraat naar de Scheldekaaien. Hiervoor wordt de straat heraangelegd met een apart fietspad en een oversteek tussen de Gedempte Zuiderdokken en de wijk Nieuw Zuid. Ook de Namen- en de Verviersstraat worden heraangelegd. Nog twee inspraakmomenten Over de Gedempte Zuiderdokken worden in november twee inspraakmomenten georganiseerd. Op woensdag 9 november gaat het in het Zuiderpershuis over de toekomstige verkeerscirculatie rond het plein. Op zaterdag 26 november wordt in het auditorium van Den Bell de nieuwe versie van het ontwerp van de Gedempte Zuiderdokken voorgesteld. Voor beide momenten moet u op voorhand inschrijven. Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20161031_02548834 31/10 om 10:25 door pvdp Mening: Het zou niet slecht zijn voor Antwerpen als ze een nieuwe ondergrondse parking bouwen. Zo zullen er meer parkeerplaatsen zijn. Automobilisten die een parkeerplaats zoeken, zullen minder hinder veroorzaken in een ondergrondse parking dan op straat. Daarnaast zullen er ook minder auto's op straat geparkeerd staan, daardoor zal het makkelijker zijn voor bijvoorbeeld fietsers om door de, soms smalle, straten te rijden. In een ondergrondse parking staan de auto’s ook veiliger en worden ze bewaakt. Vandalen kunnen moeilijker bij auto's die geparkeerd zijn in een ondergrondse parking dan bij auto's die op straat staan. Dus is er kans op minder vandalisme. Een mogelijk nadeel is de verkeershinder tijdens de bouw van de ondergrondse parking maar deze is hinder is slechts tijdelijk. |