actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 9th October 2016, 09:32
Melissa.V*emincx Melissa.V*emincx is offline
Registered User

Trump verliest steun langs alle kanten

Steeds meer toonaangevende Republikeinen keren zich af van presidentskandidaat Donald Trump na zijn vrouwonvriendelijke uitspraken. Zelfs zijn running mate Mike Pence én zijn eigen vrouw Melania Trump hebben de uitspraken veroordeeld. De druk op Trump wordt daardoor alsmaar groter om misschien toch een stap terug te zetten, al maakte hij zelf al meerdere keren duidelijk dat hij dat niet van plan is. "Ik zal nooit uit de race stappen", klinkt het.

"Ik wilde de kandidaat steunen die onze partij genomineerd heeft. Hij was niet mijn keuze, maar als voormalige genomineerde vond ik het belangrijk om te respecteren dat Donald Trump een meerderheid van de afgevaardigden won in overeenkomst met onze partijregels", zo klinkt het in een verklaring van de Amerikaanse senator John McCain. "Maar het gedrag van Donald Trump deze week, eindigend met de onthulling van zijn vernederende opmerkingen over vrouwen en zijn opscheppen over seksueel geweld, maken het onmogelijk om hem zelfs nog mijn voorwaardelijke steun te bieden voor zijn kandidatuur."

Geen stem voor Clinton
McCain zegt dat hij en zijn vrouw Cindy niet voor Trump zullen stemmen, maar ook niet voor Hillary Clinton. "Ik heb nog nooit voor een Democratische presidentskandidaat gestemd en zal niet stemmen voor Hillary Clinton. We zullen de naam van een goede conservatieve Republikein opschrijven die de kwaliteiten heeft om president te worden."

Ook de voormalige minister van Buitenlandse Zaken Condoleezza Rice heeft zich aangesloten bij de groep Republikeinen die willen dat Trump zich terugtrekt. "Genoeg! Donald Trump mag geen president zijn. Hij zou zich moeten terugtrekken", zo schreef Rice op Facebook. "Als een Republikein hoop ik iemand te steunen die de waardigheid en de status heeft om te solliciteren voor het hoogste ambt van de grootste democratie op aarde."

"Onaanvaardbaar en beledigend"
Gisteren reageerden ook Melania Trump en running mate Mike Pence al op de uitspraken. Melania noemt de uitspraken onaanvaardbaar en beledigend, maar ze benadrukt dat haar man "een leider is". En ze hoopt dat hij vergeven kan worden, "zoals ik deed".

Mike Pence liet in een mededeling weten dat hij als echtgenoot en vader beledigd is door de woorden en daden die door Trump worden beschreven. "Ik vergoelijk of verdedig zijn uitlatingen niet. Ik ben wel opgelucht dat Trump zijn spijt heeft betuigd en zijn verontschuldigingen heeft aangeboden aan het Amerikaanse volk."

"Ik zal nooit uit de race stappen"
Intussen maakte Trump duidelijk dat hij niet zal toegeven aan de druk om zijn kandidatuur op te geven. "De media en het establishment willen me zo graag uit de race. Ik zal nooit uit de race stappen, zal nooit mijn supporters teleurstellen!", tweette hij.

Motivatie: Trump zijn seksistische uitspraken (zie artikel: http://www.actualiteit.org/forums/s...ead.php?t=62455) laten zijn sporen na. Vele republikeinen keren hem de rug toe vanwege deze uitspraken, ook zijn vrouw vind de uitspraken 'onaanvaardbaar en beledigend'. Ikzelf heb in mijn vorig artikel (zie link in eerste regel van motivatie) de mening gegeven dat ik Trump geen president zie worden en na dit artikel zie ik zijn kansen steeds maar verminderen.

Bron: http://nieuws.vtm.be/vs-verkiezinge...ngs-alle-kanten

Datum: 9/10/2016
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:47.