|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Betalen we straks tol in Brusselse tunnel?
De Brusselse regering heeft plannen om pendelaars tol te vragen voor het gebruik van de Leopold II-tunnel. Die tunnel verbindt de basiliek van Koekelberg met het centrum en is met zijn twee en een halve kilometer de langste van het land, hij is ook bijna 30 jaar oud en bouwvallig. Het geld moet dienen voor de renovatie van de veel gebruikte tunnel, die honderden miljoen euro's zal kosten. De Brusselaars zelf zouden de tol niet moeten betalen.
Bron: http://www.demorgen.be/binnenland/b...tunnel-ba92042a (12-12-2015) Mening: Een dikke proficiat aan de Brusselse regering. Alle bezoekers van buiten Brussel, al dan niet die er werken, zouden nu moeten gaan betalen voor het financiële wanbeleid van het Brusselse gewest. De Belgische automobilisten betalen jaarlijks miljarden euro's belastingengeld aan de staat. Hoe kan men nu met zo'n massakapitaal al onze wegeninfrastructuur zo laten verkommeren. Het is een regelrechte schande. Het is toch godgeklaagd dat onze wegen er zo belabberd bijliggen, het is echt niet meer van deze tijd. En dan maar klagen over files en dagelijkse accidenten met al dan niet tragische afloop voor menig gezin. De toekomst ziet er eveneens niet rooskleurig uit. Want er komen altijd meer en meer auto's bij, dus onze smalle baantjes raken als maar meer overvol. Oplossing naar mijn mening: Ik zou eerst denken nog meer openbaar vervoer en nog meer carpoolen, maar helaas is dit allemaal al uitgeprobeerd en zie ik voor de rest geen oplossing. Laatst aangepast door b*itt.g : 12th December 2015 om 20:55. |