|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Amerikaanse leger zet de deur open voor alle vrouwen
Het Amerikaanse leger heeft een historische beslissing genomen: alle vrouwen, zonder enige uitzondering, worden voortaan toegelaten in het leger. Dat geldt voor alle geledingen, zoals ook de elite-eenheden. Dat heeft minister van Defensie Ashton Carter donderdag bekendgemaakt.
Carter benadrukt wel dat de vrouwen toegelaten worden tot alle eenheden als ze voldoen aan alle voorwaarden die vereist zijn voor de post. Hij alludeerde daarbij onder meer op “fysieke capaciteiten”. Eigen mening: Ik vind het een moedige, maar goede beslissing van het Amerikaanse leger om vrouwen toe te laten. Vrouwen hebben andere inzichten en capaciteiten dan mannen, dat het leger alleen maar een sterker team kan maken. Ik vind het wel moedig, omdat er natuurlijk ook dingen aangepast moeten worden. Sommige vrouwen zullen ook minder goed tegen de harde aanpak kunnen, en ik weet niet of het leger van plan is om zich hierin aan te passen. Het zal misschien iets lastiger worden om vrouwen op te leiden, maar als dit lukt kan het het leger alleen maar ten goede komen. Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151203_02002777 |