actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 2nd December 2015, 12:11
Wout.V*nDyck Wout.V*nDyck is offline
Registered User

Danone bouwt babymelkfabriek in Nederland voor 240 miljoen

Voedingsgigant Danone bouwt in het Nederlandse Cuijk een nieuwe fabriek voor de productie van babyvoeding. Daarmee is een investering van 240 miljoen euro gemoeid. Nooit eerder stak het Franse bedrijf in een keer zoveel geld in een uitbreiding van de productiecapaciteit in Europa.

De nieuwe fabriek begint eind 2017 met de productie van merken als Nutrilon en Aptamil, en gaat meer dan tachtig landen bedienen. De productiecapaciteit in Nederland wordt daarmee verdubbeld. Eerder schroefde Danone ook al de productie van babyvoeding in Ierland en Duitsland stevig op.

Danone heeft die uitbreiding hard nodig om de stijgende vraag naar babymelkpoeder te kunnen bijbenen. Mede doordat Chinezen op grote schaal pakken Nutrilon hamsteren, is er zeker geen overschot. Na een reeks voedselschandalen is in China het vertrouwen in babyvoeding van eigen bodem ver te zoeken. In 2008 werden in de Volksrepubliek tienduizenden baby's ziek na het drinken van met melamine vergiftigde babymelk.

China is niet de enige factor die een rol speelt. Alleen in Cuijk wordt behalve reguliere babymelk ook voeding gemaakt speciaal voor te vroeg geboren baby's of kinderen met allergieën. De vraag naar die producten neemt eveneens sterk toe, aldus een woordvoerster van Danone. De bestaande productiefaciliteit in Cuijk wordt gesloten zodra de nieuwe volledig in bedrijf is. De nieuwe fabriek zal werk bieden aan minstens evenveel mensen als de huidige, maar door een hogere mate van automatisering komen er niet per se banen bij.

Bron: De Redactie (02/12/2015) http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2512358

Mening: Ik vind het positief dat Danone wil uitbreiden in Europa. Dit geeft ook aan dat deze sector groeit en dat kan alleen maar goed zijn voor ons. Wat ik ook positief vind is dat er meer tewerkstelling is in Nederland. Wat ik uit het artikel kan afleiden is dat ze veel producten uitvoeren naar onder andere China. Dit komt omdat er enkele jaren geleden een schandaal bestond rond de babyvoeding daar. Danone heeft dit volgens mij slim aangepakt en ze plukken nu de vruchten. Ze hebben ook voeding voor baby's die te vroeg geboren zijn en dat speelt natuurlijk ook mee in de verkoop van hun producten. Ik denk dat de toekomst voor Danone er rooskleurig uitziet en ik hoop dat ze in België ook zullen uitbreiden.

Laatst aangepast door Wout.V*nDyck : 2nd December 2015 om 12:20.
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:24.