actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Just Comments...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 9th December 2014, 16:19
JASPER.W*LLEMSENS JASPER.W*LLEMSENS is offline
Registered User

Bewakingscamera's Filmen Gevluchte Dader Die Meisje Met Schroevendraaier Verwondt

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-...euter-a2145854/

De onbekende man die gisteren in Deurne een peuter van 1,5 met een schroevendraaier in het oog stak, was gisteravond nog steeds op de vlucht. Hij werd door de moeder wel herkend op beelden van de bewakingscamera's. "Hij ging heel kalm te werk. Hij boog voorover, stak en wandelde rustig weg."
PATRICK LEFELON EN DIRK COOSEMANS
De aanval op de 1,5 jaar jonge peuter gebeurde gisteren rond 15 uur in de Delhaize in de Ter Heydelaan in Deurne (Antwerpen). Terwijl mama Denise in de rekken van de supermarkt groenten aan het kiezen was, kwam een man voorbijgestapt aan de buggy waarin de kleine S. zat. "Hij knielde en haalde plots uit met een schroevendraaier", doet de zwaar aangedane vader van het slachtoffertje het relaas. "Mijn vrouw zag het gebeuren en probeerde nog tussen te komen. 'Hé, wat doe je?', riep ze. Maar de man draaide zich gewoon om en stapte rustig weg."

Ook andere getuigen bevestigen dat de dader ijzig kalm te werk ging. "We dachten dat hij een familielid was - zo rustig boog hij zich over de buggy. Pas toen de moeder alarm sloeg, beseften we wat er gebeurd was."

'Ik was het niet'
"Iedereen stond als aan de grond genageld", vertelt vader Robin. "Mijn vrouw riep om hulp en schreeuwde naar omstaanders dat ze 112 moesten bellen." Het meisje werd in allerijl naar het kantoor van de winkelmanager gebracht en kreeg daar de eerste zorg. Ooggetuigen zagen hoe het kindje even later door een ambulancier naar het ziekenhuis werd gevoerd. "Hij liep met het kindje in de armen naar buiten", getuigt Ria Mariën. "Het meisje huilde niet. Ze was stil en had een oogkompresje op. De mama was helemaal van de kaart en werd ondersteund. Niemand anders mocht de supermarkt verlaten. De politie riep één man bij zich, maar die kwam daarna weer onze richting uitgestapt. Hij haalde zijn schouders op en zei: 'Ik heb het niet gedaan, hoor.'" De politie bevestigt dat de kortstondig opgepakte persoon, een zigeunertype, niets met de feiten te maken zou hebben. Blijkbaar was de dader net voor het afsluiten van de supermarkt toch kunnen ontkomen.

Vijftiger met stoppelbaard
Het peutermeisje werd eerst naar het dichtbijzijnde ziekenhuis gebracht en daarna overgebracht naar het universitair ziekenhuis. Ze is er erg aan toe. "Haar oogkas en een oogzenuw zijn geraakt", vernam papa Robin van de artsen. "Er zou ook een letsel kunnen zijn aan de hersenen. Dokters hebben tijdens een eerste operatie een bloedprop achter haar oogkas verwijderd." Of er blijvende gevolgen zullen zijn, is nog afwachten. "De artsen kunnen er nog niets over zeggen", zucht de man, die op de dienst Intensieve Zorg samen met zijn vrouw geen seconde van de zijde van hun dochtertje wijkt.

In de winkel werd aan het groente- en fruitrek onder meer de schroevendraaier teruggevonden waarmee de man uithaalde. Maar nóg belangrijker voor het onderzoek: de gevluchte dader is geregistreerd door de bewakingscamera's in het warenhuis en werd op de beelden herkend door de moeder. "Het gaat om een vijftiger met een stoppelbaard. Corpulent. Onverzorgd type", getuigt de vader. Ondanks de camerabeelden kon de dader gisteravond nog niet geïdentificeerd of opgepakt worden. De politie zou de ouders gevraagd hebben of ze de dader kennen, maar dat is niet het geval. "We hebben geen idee wie het zou kunnen zijn", vertelt de papa. "Nooit eerder gezien. Wie doet ook zoiets. Een gek? En hoe komt het dat zo iemand nog vrij rondloopt? Niemand komt toch van vandaag op morgen op het idee om zulke wreedheden uit te halen."

Eigen mening:

Dit is een zeer wreed verhaal, wie komt er nu in godsnaam op zo een idee. Het idee om een klein meisje te verwonden met een schroevendraaier. Je moet wel gek zijn om zoiets te doen of nog maar te denken. Ik hoop dat de dader snel gevat word en dat ze hem een serieuze straf zullen geven, met zulke praktijken mag je iet zomaar wegkomen vind ik. Ik snap het echt niet wat je er aan hebt om een arm klein meisje zo te verwonden.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:56.